خبرگزاری کار ایران

ورود هیأت نمایندگی اتحادیه عرب به خارطوم

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۶۸

هیأتی از اتحادیه عرب امروز- چهارشنبه- به منظور پی گیری تلاش‌های برای تشویق طرف‌های بحران سیاسی وارد خارطوم پایتخت سودان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه عرب امروز- چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیأتی از سوی دبیر کل اتحادیه در چارچوب تلاش‌ها و تماس‌های شورای نظامی انتقالی و نمایندگان نیروهای سیاسی و مدنی به منظور تشویق طرف‌های سودانی برای از سرگیری گفت‌وگوی هدفمند در روند انتقال قدرت در این کشور وارد خارطوم شد». 

در این بیانیه توضیح داده شده است: «دیدار این هیأت در راستای پایبندی اتحادیه عرب به کمک به طرف‌های درگیر در سودان و دعوت به از سرگیری عملیات مذاکره و عمل بر اساس اعتماد سازی صورت می‌گیرد تا از سختی‌ها و چالش‌های مرحله کنونی عبور کرده و به فرمولی توافقی برای مرحله انتقالی دست یابند».

«احمد أبوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب پیش از این در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که این اتحادیه از انتقال صلح‌آمیز قدرت به غیر نظامیان در سودان حمایت کرده و به حل بحران این کشور بدون دخالت بیگانگان فرا می‌خواند.

أبوالغیط تأکید کرده بود: «راهکارهای وضعیت فعلی باید راهکارهای سودانی صرف و خالص باشد و در چارچوبی ملی و خالص به دور از دخالت‌ها و دیکته‌های خارجی بدان دست یافت، به گونه‌ای که به استقلال و حاکمیت سودان و چشم‌اندازهای تمام طیف‌های مردمی احترام بگذارد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز