خبرگزاری کار ایران

دولت فدرال آمریکا اعلام کرد:

آمریکا ۵ سازمان رایانه‌ای چین را تحریم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۷۳

مقام‌های آمریکا صادرات از چهار شرکت فناوری چینی و یک سازمان تحقیقاتی این کشور را به اتهام زیر سؤال بردن امنیت ملی آمریکا ممنوع اعلام کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، مقام‌های آمریکا واردات از چهار شرکت فناوری چینی و یک سازمان تحقیقاتی این کشور را به اتهام زیر سؤال بردن امنیت ملی آمریکا ممنوع اعلام کردند. 

این بیانیه که روز سه‌شنبه به روزنامه فدرال رجیستر ابلاغ شد، در حالی منتشر می‌شود که آمریکا ماه گذشته میلادی شرکت هوآوی را به اتهام زیر پا گذاشتن تحریم‌ها علیه ایران در فهرست سیاه خود قرار داده بود. 

در پی بیانیه اخیر، شرکت فناوری کامپیوتری «ووکسی ژیانگمن» که در زمینه ابرکامپیوترها فعالیت دارد در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته است. ارتش آزادی‌بخش چین مالک این شرکت است.

شرکت ساگون که خود را بزرگ‌ترین تولیدکننده ابرکامپیوترها در آسیا می‌داند نیز در این فهرست قرار گرفته است. 

شرکت مدار یکپارچه «چنگدو هایگوانگ» شرکت فناوری میکروالکترونیک «چنگدو هایگوانگ» و «هیگون» نیز به این فهرست اضافه شده‌اند. 

در بیانیه‌ای که روزنامه فدرال رجیستر آن را منتشر کرده آمده که این سازمان تحقیقاتی و چهار شرکت دیگر «از سوی دولت آمریکا به‌عنوان خطری برای امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی آمریکا تشخیص داده شده‌اند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز