خبرگزاری کار ایران

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات:

ترامپ درباره تصمیم اعزام نیرو به خاورمیانه، به کنگره توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۲۲

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات هشدار دادند که کنگره هنوز اجازه اقدام نظامی علیه ایران را صادر نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، خواستند تا درباره تصمیمش مبنی بر اعزام نیرو به خاورمیانه توضیح دهد. آنها همچنین هشدار دادند که کنگره هنوز اجازه اقدام نظامی علیه ایران را صادر نکرده است. 

«تیم کاینه» سناتور ایالت ویرجینیا و «مایک لی»، سناتور ایالت یوتا نامه‌ای را تنظیم کردند که براساس آن نمایندگان کنگره از بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا و احتمال وقوع درگیری نظامی میان دو طرف ابراز نگرانی کردند. «جف مرکلی» سناتور اورگان، «برنی سندرز»، سناتور ورمانت، «کریس مورفی»، سناتور کانتیکت و «راند پاول»، سناتور کنتاکی این نامه را امضا کرده‌اند. 

در متن این نامه آمده است: «ما نگران این هستیم که افزایش اقدام‌ها از سوی دو طرف به درگیری غیرضروری بینجامد. با توجه به افزایش خطر، می‌خواهیم تاکید کنیم که تا به امروز کنگره اجازه جنگ با ایران را صادر نکرده است و هیچ مقام صلاحیت قانونی به آمریکا اجازه نمی‌دهد با دولت ایران وارد جنگ شود.»

در این نامه همچنین آمده است که آنها از دولت ترامپ «انتظار دارند» که پیش از فرستادن نیرو به «مناطق پرتنش یا مکان‌هایی که تنش احتمال تنش با ایران بسیار بالاست»، برای کسب اجازه به کنگره برود.

این سناتور نوشت: «ما خواستار نشست مشترک وزارت دفاع، وزارت خارجه و کمیته اطلاعات تا پایان ماه ژوئن هستیم تا این سیاست‌ها و مسائل قانون‌اش را توضیح دهند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز