خبرگزاری کار ایران

تصویب پیش نویس واگذاری بندر طرطوس به روسیه در پارلمان سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۹۷۱

پارلمان سوریه امروز- پنج شنبه- لایحه عقد قرارداد بین شرکت کل بندر «طرطوس» و شرکت«اس تی جی اینجنرینگ» با مسئولیت محدود اداره و سرمایه‌گذاری در بندر طرطوس به مدت ۴۹ سال را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، پارلمان سوریه امروز- پنجشنبه- لایحه عقد قرارداد بین شرکت کل بندر «طرطوس» و شرکت «اس تی جی اینجنرینگ» با مسئولیت محدود اداره و سرمایه‌گذاری در بندر طرطوس به مدت ۴۹ سال را تصویب کرد. 

پیش‌نویس این قانون با استناد به پروتکل همکاری دوره یازدهم کمیته مشترک سوری- روسی مطرح شده است که در نیمه ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ در ارتباط با اداره قسمت شهری بندر طرطوس تشکیل جلسه داد. 

این قرارداد شامل معافیت طرف دوم یعنی شرکت «اس تی جی اینجنرینگ» از پرداخت عوارض گمرکی واردات انواع ماشین آلات، تجهیزات و مواد مورد استفاده آن است تا اهداف و مفاد این قرارداد اجرائی شوند. این قرارداد همچنین شامل معافیت گمرکی در زمینه واردات موقت وسایل نقلیه مورد نیاز پروژه طبق فهرست‌های ارائه شده از سوی طرف مقابل (روسیه) و نیز معافیت این طرف از پرداخت انواع مالیات‌ها و تعرفه‌های معمول در سوریه از زمان شروع مدت قرارداد تا پایان پروژه توسعه بندر طرطوس است که بیش از شش سال در نظر گرفته نشده است.

این قرارداد همچنین به تشکیل شورای مدیران مرکب از شش عضو، سه نفر به نمایندگی از طرف اول و سه نفر به نمایندگی از طرف دوم از جمله رئیس شورا نظر دارد به طوری که این شورا اختیارات وضع تعرفه بندر و اصلاح آن را برخلاف احکام سیستم سرمایه‌گذاری در بنادر سوریه طبق حکم شماره ۶۷ شامل می‌شود که در زمینه شرکت‌ها، مؤسسات و تأسیسات عمومی اقتصادی سوریه سال ۲۰۰۲ مصوب شد و تایید قرارداد براساس مصوبه قانونی است.

تعدادی از اعضای این شورا،‌ قانون متشکل از دو ماده را در راستای حمایت از اقتصاد سوریه و مصلحت ملی و گام مهمی برای مرحله آینده بازسازی کشور سوریه می‌دانند، چرا که نیاز فعلی کشور به توسعه خدمات بندر طرطوس را مرتفع و امکان رقابت این بندر با بنادر دیگر را فراهم می‌کند. 

«علی حمود»، وزیر حمل و نقل سوریه تاکید کرد که قرارداد سرمایه‌گذاری با شرکت روس بهترین فرصت استفاده از موقعیت استراتژیک این بندر و کسب سود را فراهم می‌کند. این بندر همچنین دروازه‌ای برای سرمایه‌گذاری اقتصادی و تجاری برای سوریه در مدیترانه به خصوص در سایه رقابت‌های کنونی بین بنادر کشورهای همجوار تلقی خواهد شد.

بندر طرطوس موقعیت مهم جغرافیایی در ساحل شرقی دریای مدیترانه داشته و کشتی‌های کشورهای عربی، قاره اروپا و دریای سیاه را مورد استقبال قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز