خبرگزاری کار ایران

حمله موشکی جنبش انصار الله به فرودگاه بین المللی «أبها» در عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۱۸

یگان موشکی جنبش «انصار الله» صبح امروز- چهارشنبه- فرودگاه بین‌المللی «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی را مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، یگان موشکی جنبش «أنصار الله» یمن صبح امروز -چهارشنبه- با موشک بالستیک «کروز» فرودگاه بین الممللی «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی را مورد هدف قرار داد. 

یک منبع نظامی در یگان موشکی تأکید کرد که موشک شلیک شده به طور دقیق به هدف اصابت کرد. 

این منبع همچنین تأکید کرد که فعالیت ناوگان هوایی در این فرودگاه به دنبال حمله موشکی متوقف شده است. 

این برای دومین بار است که یگان موشکی حمله‌ای از این نوع انجام داده است. برای نخستین بار نیز رآکتورهای هسته‌ای «أبوظبی»  در تاریخ سوم ماه دسامبر ۲۰۱۷ مورد هدف قرار گرفتند. 

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز گذشته تأکید کرد: «اوضاع پس از عملیات ۹ رمضان مانند گذشته نیست و دشمن متجاوز باید محاسبات خود را تغییر دهد».

وی از تمام غیر نظامیان خواست که از اهداف نظامی و حیاتی که اهداف قانونی این جنبش هستند، دور شوند.

یحیی سریع همچنین ضمن توصیه به نظامیان سعودی و اماراتی برای توقف حمله به آنها هشدار داد: «اگر چنین نشود، به شدت شما را غافلگیر خواهیم کرد، روزهای آینده شاهد این اتفاق خواهید بود، به یاری خداوند، به پایگاه فرودگاه خواهیم رسید».

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصار الله یکشنبه گذشته در توئیتی نوشت: «کشورهای ائتلاف متجاوز باید این را بفهمند که فرودگاه‌های آنها در تیررس آتش هستند و هدف قرار دادن و بستن این فرودگاه‌ها نزدیکترین راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعا است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز