خبرگزاری کار ایران

۴ نظامی در حملات تروریستی به طرابلس لبنان کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۱۳۴

در حملات تروریستی شب گذشته داعش به تأسیسات دولتی در شهر طرابلس لبنان چهار نیروی نظامی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، در حملات تروریستی شب گذشته داعش به تأسیسات دولتی در شهر طرابلس لبنان چهار نیروی نظامی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

یک منبع محلی شب گذشته -دوشنبه- گزارش داد که خودروی وابسته به نیروهای امنیت داخلی در نزدیکی مراکز دولتی در طرابلس مورد حمله یک بمب دست‌ساز قرار گرفت که به دنبال آن تیرانداری گسترده‌ای صورت گرفت. این منبع گفت: «یگان‌های ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی به صورت مستقیم در مکان حادثه حضور یافتند و حالت محاصره امنیتی در اطراف ساختمانی که عامل حمله در آن پناه گرفته بودند، ایجاد کردند اما این عامل تروریستی پیش از هر اقدام نیروهای امنیتی خود را منفجر کرد».

 این منبع اعلام کرد که اطلاعات موثق حاکی از آن است که یک افسر و یک نیروی نظامی از ارتش لبنان در این حمله کشته شده‌اند. فرماندهی ارتش نیز در دو بیانیه متوالی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه دو نیروی امنیت داخلی دیگر نیز در این حمله جان خود را از دست داده‌اند. خبرگزاری رسمی لبنان نیز از کشته شدن دو سرباز و یک نیروی امنیتی خبر داد.

در بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: «عبدالرحمن مبسوط، عامل این حمله تروریستی به سمت یک شعبه بانکی در منطقه طرابلس و یک مرکز وابسته به نیروهای امنیت داخلی در طرابلس و نیز یک دستگاه نظامی متعلق به ارتش لبنان تیر اندازی کرد که به شهادت دو نیروی نظامی و زخمی شدن چند نفر منجر شد».

فرماندهی ارتش لبنان متعاقبا با انتشار بیانیه دیگری اعلام کرد: «یک افسر نیز بر اثر تیر اندازی شهید شده است». در این بیانیه آمده است: «در این منطقه حالت محاصره امنیتی اعمال شد و یگان ویژه اطلاعات به ساختمانی مسکونی که عامل حمله تروریستی در آن پناه گرفته بود، حمله برد. یگان ارتش با مبسوط درگیر شد که وی پیش از هر اقدام نیروهای امنیتی با کمربند انتحاری خود را منفجر کرد».

«الیاس ابو صعب» وزیر دفاع لبنان با انتشار توئیتی نوشت: «خداوند دو شهید ارتش و یک شهید نیروهای امنیتی، قهرمانانی که در آستانه عید فطر در دفاع از امنیت مردم لبنان به شهادت رسیدند را رحمت کند».

بر اساس گزارش این منبع محلی، عبدالرحمن مبسوط به گروه‌های افراطی به نام «گروه اسامه منصور» منتسب است و در حملات سال ۲۰۱۴ علیه ارتش لبنان در شهر لبنان شرکت داشته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز