خبرگزاری کار ایران

آسیب پالایشگاه‌های آسیایی در خلاء عرضه نفت ایران در بازارهای جهانی/ ایران راه‌هایی برای ادامه صادرات خود یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۱۰۶

عدم عرضه نفت ایران باعث شده که پالایشگاه‌ها برای تامین نفت مورد نیاز خود سراغ فروشندگانی بروند که کالای خود را به قیمتی بالاتر از ایران به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، با به پایان رسیدن نخستین ماه از عدم عرضه نفت خام ایران در بازارهای رسمی جهانی، چنین به نظر می‌رسد که پالایشگاه‌های آسیا توانسته‌اند با این قضیه کنار بیایند اما این به بهای از دست دادن سود حاصله تمام شده است.

این در حالی است که گرچه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، مدعی شده که بنا دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما چنین به نظر می‌رسد که این کشور توانسته استراتژی‌هایی برای ادامه صادرات نفتی خود پیدا کند. 

به‌رغم احتمال افزایش تلاش‌های ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، آشکار است که بازار در ماه می با رکود مواجه شد. 

هفت نفتکش ایرانی در تاریخ ۳۰ ماه می محموله‌های خود را تحویل بنادر آسیایی داده‌اند و یک محموله دیگر نیز بناست تا روز جمعه محموله خود را تحویل دهد. 

از میان این محموله‌ها، شش مورد به چین تحویل داده شده که همچنان بزرگ‌ترین خریدار نفتی ایران است.

نبود نفت ایران در بازارهای رسمی جهانی باعث شده که پالایشگاه‌ها برای تامین نفت موردنیاز خود سراغ فروشندگانی بروند که کالای خود را به قیمتی بالاتر از ایران به فروش می‌رسانند. 

همین امر باعث شده که میزان واردات نفت خام آسیا در ماه می حدود ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار بشکه در روز باشد؛ رقمی که در ماه آوریل حدود ۲۶ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه در روز بود. 

به‌رغم تلاش پالایشگاه‌ها برای تامین نفت خود ار طریق دیگر فروشندگان، قیمت‌های بالاتر سبب شده تا بسیاری از پالایشگاه‌ها برای تامین نفت خام خود در مضیقه قرار بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز