خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان:

تنش‌ها میان بولتون و پمپئو تشدید شده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۵۲۲

یک منبع آگاه از اختلاف روزافزون میان وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان، چهار منبع آگاه گزارش دادند که تنش میان «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور، در حال بالا گرفتن است. 

این منابع اعلام کردند که این تنش‌ها نه نتیجه تفاوت در سیاست بلکه برآمده از اختلاف بر سر شیوه شخصی اجرایی است. 

چندین منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند که متدهای حسابگرانه بولتون باعث سوءبرداشت پمپئو شده و این حس را در او ایجاد کرده که بولتون تلاش دارد نقش مشاور امنیت ملی را گسترش دهد و به حوزه تخصصی او به‌عنوان مقام ارشد سیاست خارجی آمریکا تعرض کند. 

یک منبع اشاره کرد که این قضیه این حس را در دولت آمریکا به‌وجود آورده که «جان بولتون نقش وزیر خارجه را بازی می‌کند» و در برخی زمینه‌ها بسیار سروصدا راه انداخته، مانند پیام‌های توئیتری‌اش درباره شماری از مسائل حساس.

یکی از منابع که شاهد اختلاف میان بولتون و پمپئو بوده است، گفت که این قضیه در یکی از جلسات امنیتی ملی در کاخ سفید روی داده است.

وی افزود: «اختلاف‌هایی وجود دارد و آن‌ها از این قضیه آگاهند.»

دیگر منابع حاضر در این جلسه نیز گفتند که بولتون و پمپئو در نهایت روابط صمیمانه‌شان را حفظ کردند.

آنها افزودند که گرچه پمپئو و بولتون سال‌هاست در زمینه‌های گوناگون با یکدیگر همکاری دارند، اما هنگامی که بحث چگونگی عملکرد مطرح می‌شود، اختلاف میان آنان شدت می‌گیرد. 

پمپئو بیشتر رویکردی دیپلماتیک دارد و در اظهارنظرهای عمومی احتیاط به خرج می‌دهد، اما بولتون به غوغا علاقه بیشتری دارد و درباره مسائل گوناگون سیاسی اظهارنظر کرده و پیام توئیتری منتشر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز