خبرگزاری کار ایران

استقبال اعراب از دعوت پادشاه سعودی برای برگزاری نشست اضطراری

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۱۰

برخی از کشورهای عربی از دعوت پادشاه سعودی برای برگزاری نشست اضطراری با حضور سران کشورهای عربی در مکه مکرمه در تاریخ ۳۰ ماه جاری استقبال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، به دنبال دعوت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برای برگزاری نشست اضطراری کشورهای عرب و حاشیه خلیج‌فارس در مکه مکرمه بسیاری از این کشورها از این دعوت استقبال کردند. 

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است که منامه این دعوت را ارج می‌نهد و بر حمایت کامل از تمام اقدام‌های عربستان سعودی و همبستگی همیشگی با تلاش‌های شدید این کشور که در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه و تقویت منافع کشورهای عربی صورت می‌گیرد، تأکید می‌کند. 

وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبادرت به چنین تلاشی از سوی رهبری عربستان سعودی عجیب و بعید نیست. وی همیشه برای تثبیت صلح و امنیت در منطقه مشتاق و حریص بوده است». در این بیانیه از نقش رهبری «ملک سلمان» در حفظ وحدت کلمه و هماهنگی مواضع تقدیر شده است. 

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود افزوده است: «شرایط حساس فعلی مستلزم اتخاذ یک موضع منطقه‌ای- عربی واحد در سایه چالش‌ها و خطرهای موجود بوده و وحدت امری ضروری است. بنابراین دعوتی که خادم الحرمین الشریفین به آن مبادرت ورزیده، فرصت مهمی برای کشورهای منطقه به منظور تحقق صلح و ثبات و مقابله با چالش‌ها و خطرهای موجود از طریق اتخاذ یک موضع منطقه‌ای و عربی دسته‌جمعی است که بر حفظ امنیت، حاکمیت و دستاوردهای مشترک ما حریص است».

 «ضیاء الدین بامخرمة»‌ سفیر جیبوتی در عربستان سعودی گفت: «این تصمیم ملک سلمان، به منظور بررسی تحولات منطقه در یک چارچوب عربی متحد اتخاذ می‌شود تا این حملات به منطقه و پیامدهای آن را بررسی کند».

پادشاه سعودی به دنبال حمله به تأسیسات حیاتی نفتی این کشور و نیز مورد هدف قرار گرفتن چند کشتی در سواحل امارات به برگزاری نشست اضطراری در مکه مکرمه در تاریخ ۳۰ ماه جاری دعوت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز