خبرگزاری کار ایران

مخالفت دولت مستعفی یمن با اعلام خروج یک‌جانبه انصارالله از الحدیده

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۶۱۴

وزیر اطلاعات دولت مستعفی یمن تأکید کرد که هر نوع خروج یک‌جانبه جنبش انصارالله از شهر الحدیده بدون اجازه نظارت و تایید مشترک، موضوعی غیرقابل قبول است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «معمر الاریانی» وزیر اطلاعات دولت مستعفی یمن تأکید کرد که هر نوع خروج یک‌جانبه توسط جنبش انصارالله از شهر الحدیده بدون اجازه نظارت یا توافق مشترک، پذیرفتنی نیست.

الاریانی در توئیتر نوشت: «جابه‌جایی نیروهای انصارالله از بندرهای «الحدیده»، «الصلیف» و «رأس عیسی»‌ غیر دقیق، گمراه‌کننده و تکرار همان نمایش تحویل بندر الحدیده است، ‌بنابراین هر نوع جابه‌جایی یک‌جانبه بدون امکان نظارت و توافق مشترک برای اجرای مفاد توافقنامه صلح سوئد، فریبکاری و غیر قابل قبول است». 

«صغیر بن عزیز» رئیس کمیته هماهنگی و خروج از الحدیده در دولت مستعفی نیز گفت که نسبت به اعلام خبر خروج نیروهای انصارالله از این شهر  بدون اعمال نظارت و تحقق توافق مشترک تردید دارد. 

وی در توئیتی نوشت: «ما آماده اجرای مرحله نخست عملیات خروج از الحدیده بر اساس توافق انجام شده هستیم و تیم "مایکل لولیسگارد" رئیس کمیته استقرار مجدد و تیم ناظران سازمان ملل، بیش از چند پیام در این باره برای ما ارسال کرده است. هر نوع خروج یک‌جانبه بدون اعمال نظارت و تأیید مشترک، مانع‌تراشی در اجرای توافق سوئد و تکراری کمدی پیشین است که سازمان ملل را خجالت زده خواهد کرد». 

سازمان ملل پیش از این اعلام کرد که جنبش انصارالله یمن با خروج یک‌جانبه از بنادر استراتژیک الحدیده، صلیف و رأس عیسی در استان الحدیده موافقت کرده است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از عملیات خروج نیروهای انصارالله از بنادر استقبال و بر این عملیات نظارت می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز