خبرگزاری کار ایران

هشدار آمریکا به کشتی‌های تجاری‌ خود درباره عبور از تنگه هرمز!

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۵۶۴

دولت ایالات متحده آمریکا هم‌زمان با اقدام‌های ضد ایرانی خود، به کشتی‌های تجاری و نفت‌کش‌های این کشور که در آب‌های استراتژیک خاورمیانه تردد می‌کنند، نسبت به حمله احتمالی مستقیم یا نیابتی ایران هشدار داد!

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اداره دریانوردی آمریکا در بیانیه‌ای که روز -جمعه- منتشر شد، اعلام کرد که بر اساس گزارش‌ها، ایران تدارکات خود را برای انجام عملیات تهاجمی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه خلیج فارس افزایش داده است. این بیانیه وضعیت هشدار را تا پنج نوامبر سال جاری تعیین کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «از اوایل ماه می و پس از تهدید به بستن تنگه هرمز، احتمال این که ایران یا گروه‌های نیابتی این کشور در منطقه علیه منافع ایالات متحده و یا شرکای آن، از جمله زیرساخت‌های تولید نفت دست به حملاتی بزنند، افزایش یافته است.»

در ادامه اعلام شده است: «امکان دارد ایران و عوامل نیابتی‌اش ناوهای نظامی یا کشتی‌های نفتکش آمریکایی را در دریای سرخ، خلیج فارس یا باب‌المندب مورد هدف قرار دهد.»

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده آغازگر هیچ حمله‌ای نخواهد بود و در صورت تجاوز دشمن، به شدت با متجاوزان برخورد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز