خبرگزاری کار ایران

بازتاب کاهش تعهدات برجامی ایران در رسانه‌های جهان عرب

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۷۶۷

رسانه‌های عرب‌زبان جهان نیز مانند سایر رسانه‌ها خبر بیانیه شورای امنیت ملی درباره تعلیق برخی مفاد توافق هسته‌ای و سخنان رئیس جمهوری ایران را پوشش دادند.

به گزارش ایلنا، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از امروز ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی اقدام‌های خود در برجام را متوقف می‌کند.

این بیانیه در رسانه‌های مختلف جهان از جمله رسانه‌های عرب‌زبان بازتاب گسترده‌ای داشته است. 

خبرگزاری روسیا الیوم،‌ با پوشش خبر این بیانیه تمام مفاد مذکور در آن را ذکر و تأکید کرد که این اقدام ایران در پاسخ به شکست اتحادیه اروپا برای مقابله با فشارهای آمریکا درباره توافق هسته‌ای صورت گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز با انتشار بیانیه شورای امنیت ملی درباره کاهش تعهدات برجامی، هشدار «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران را درباره پاسخ قاطع به هر نوع اقدامی برای ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل و آمادگی تهران برای انجام مذاکرات هسته‌ای را پوشش داد و عنوان «ایران فروش آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را متوقف می‌کند» را تیتر خبر خود قرار داد. 

سومریه‌نیوز نیز با تیتر خبری «ایران از برخی مفاد توافق هسته‌ای خارج می‌شود» نوشت که ایران در صورت عدم اتخاذ هیچ نوع اقدامی توسط پنج کشور طرف برجام، بر گام دومی تکیه خواهد کرد. 

خبرگزاری العربی الجدید نیز با عنوان خبر «ایران از توقف برخی تعهداتش به برجام خبر داد» تمام مفاد بیانیه شورای امنیت ملی و سخنان رئیس‌جمهوری ایران را پوشش داد. 

روزنامه القدس العربی خبر خروج ایران از برخی مفاد برجام را به عنوان سر تیتر اخبار خود قرار داد و به بدعهدی آمریکا در خروج از توافق هسته ای و پایبندی چین و روسیه اشاره کرد. 

خبرگزاری الجزیره نیز با تیتر «روحانی نسبت به سقوط توافق هسته‌ای هشدار می‌دهد»، به پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران و مفادی که ایران به آن استناد کرده است، پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز