خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهوری ترکیه:

تا رفع همه چالش‌ها در مرزهایمان به عملیات نظامی ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۱۶

معاون رئیس جمهوری ترکیه امروز- یکشنبه تأکید کرد که آنکارا تا زمان رفع تمام تهدیدات موجود به عملیات نظامی در مرزهایش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «فؤاد کتای»، معاون رئیس جمهوری ترکیه امروز- یکشنبه- تأکید کرد که کشورش تا زمان نابودی تمام چالش‌ها و تهدیدهای پیش رو در مرزها به عملیات نظامی ادامه خواهد داد.

این مقام ترک گفت که کشورش به همراه روسیه اوضاع منطقه مرزی «تل رفعت» در سوریه را بررسی می‌کند.

گروه «ارتش ملی سوریه» که مورد حمایت ترکیه است، عصر ‌روز گذشته – شنبه در بحبوحه وجود اخباری مبنی بر عملیات مشترک دو طرف علیه عناصر مسلح کرد در تل رفعت تأکید کرد که نیروهایش کنترل دو روستای «مرعناز» و «المالکیة» واقع در شمال سوریه را در دست گرفته‌اند. 

این تحرک‌ها پس از اعلام خبر کشته شدن یک افسر ترک و زخمی شدن یک نفر دیگر در حمله یگان‌های مردمی کرد در منطقه «عفرین» واقع در شمال سوریه آغاز شده است. 

ترکیه و نیروهای «ارتش آزاد سوریه» به دنبال دو عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون» ‌علیه یگان‌های حمایت مردمی کرد بر مناطق وسیعی از استان «حلب» در شمال سوریه» تسلط یافته‌اند.

دولت ترکیه بارها بر قصد خود برای ادامه فعالیت‌های نظامی در سوریه به منظور رفع تمام تهدیدهای ناشی از این مناطق علیه امنیت ترکیه به ویژه در شرق فرات و حضور یگان‌های مردمی کرد در این منطقه تأکید کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز