خبرگزاری کار ایران

اوباما پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را توهین به خود قلمداد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۲۱

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پیروزی نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را شکست میراثش و توهین شخصی به خود قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، به استناد محتوای کتابی که خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده است، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، شکست «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶، از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور را «توهینی شخصی» و شکست میراثش قلمداد کرد. 

در کتابی که اخیرا «پیت بکر»، روزنامه‌نگار نیویورک تایمز، درباره دوره ریاست‌جمهوری اوباما نوشته، آمده است که چطور رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بر خشمی که از شکست کلینتون و پیروزی ترامپ به او دست داده بود فائق آمد. براساس این کتاب، اوباما این رویداد را نتیجه ناتوانی‌اش برای ترجمان در قالب پیامی شایسته پیروزی قلمداد کرد. 

بکر در کتاب خود چنین نوشته است: «گرچه اوباما در این دور از انتخابات شرکت نداشت، اما سخت می‌شد نتیجه این انتخابات را، آنچنان که خود او می‌گفت، توهینی شخصی قلمداد نکند».

به گفته بکر، اوباما پس از اعلام نتیجه انتخابات گفت: «این زخم‌ها. آدم دردش می‌گیرد».

در کتاب این روزنامه‌نگار همچنین آمده است که اوباما نمی‌توانست باور کند که مردم آدمی معرکه‌گیر را که شعارهایش به ورشکستگی و رشد نژادپرستی دامن می‌زند، به سیاست‌های او ترجیح داده باشند. 

در بخشی از کتاب، اوباما به یکی از معاونانش می‌گوید: «اقتصاد را برای این آدم مهیا کرده‌ام. نه حقیقتی در کار است و نه نتایجی. راحت می‌توانند بنشینند و کارتون ببینند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز