خبرگزاری کار ایران

سخنگوی رسمی ارتش ملی لیبی:

اطلاعات موثقی از فعالیت ترکیه برای جذب تروریست‌ها به نفع داعش و القاعده در اختیار داریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۶۵

سخنگوی رسمی ارتش ملی لیبی اعلام کرد که ارتش، اطلاعات موثقی در اختیار دارد مبنی بر اینکه ترکیه گروهی از شبه‌نظامیان در هواپیمای بدون سرنشین به همراه خدمه عملیاتی ترک تحویل گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «احمد المسماری» سخنگوی ارتش ملی لیبی روز گذشته- یکشنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد که ترکیه پس از مخالفت با الحاق این کشور به اتحادیه اروپا گروه بازنده‌ای به نام «اخوان المسلمین» را ایجاد کرد. 

وی افزود که اروپا از طریق برخی مزدوران رسانه‌ای در اطلاعات ترکیه مورد حمله  کمپین عضوگیری برای حضور در صفوف گروه‌های تروریستی «داعش» و «القاعده» قرار گرفت.

المسماری تأکید کرد که عناصر اروپایی به نفع داعش و القاعده به کار گرفته شدند که آنها در اروپا محاکمه شد‌ه‌اند و در لیبی نیز به زودی چنین خواهد شد. 

سخنگوی ارتش ملی لیبی اسناد محرمانه‌ای را به نقل از رسانه‌ها ارائه داد که نشان می‌دهد اطلاعات ترکیه در سال ۲۰۱۴ عناصر مسلح را به سوریه فرستاده که در این میان برخی تروریست‌های لیبی نیز از طریق اتوبوس‌هایی از سوریه به ترکیه و از آنجا به لیبی منتقل شده‌اند.

طرابلس، از روز چهارم آوریل به دنبال حمله «خلیفه حفتر»،‌ فرمانده نیروهای موسوم به ارتش لیبی برای ورود به پایتخت شاهد جنگ و درگیری است.

«فائز السراج» ‌رئیس دولت وفاق ملی در پاسخ به این حمله به تمام گروه‌های مسلح وابسته به دولت دستور آغاز حمله «آتشفشان خشم» را برای مقابله با نیروهای حفتر که تا نزدیکی طرابلس پیشروی کرده بود، صادر کرد.

بر اساس گزارش شاخه لیبی سازمان بهداشت جهانی، جنگ‌های اخیر در این کشور دست کم ۲۶۵ کشته و بیش از هزار و ۲۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز