خبرگزاری کار ایران

مخالفت قطر با درخواست امارات برای حل اختلافات تجاری

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۸۴

مقام‌های دوحه اعلام کردند که با درخواستی که امارات به هیات حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی ارائه داده، مخالف هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از  آسوشیتدپرس، مقام‌های دوحه اعلام کردند که با درخواست امارات به هیات حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی برای تشکیل کمیته‌ای در خصوص ممانعت دوحه از وارد کردن کالاهای امارات به بازارهای، مخالفت کرده‌اند.

هیأت دائمی قطر در دفتر سازمان ملل در ژنو از رد درخواست امارات برای حل اختلافات دوجانبه خبر داد و اعلام کرد که علت تصمیم دوحه برای ممنوعیت فروش کالاهای اماراتی در بازارهای قطر، تصمیم‌های یکجانبه امارات برای محاصره غیرقانونی قطر است.

«عبدالله حمدان النقبی» مدیر اداره قانون بین‌المللی در وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی امارات در این‌باره اعلام کرد: ‌«ما برای عقب‌نشینی کامل قطر از اقدامات خود و التزام دوحه به تعهدات خود در سازمان تجارت جهانی تلاش می‌کنیم». 

حمدان النقبی در پایان گفت: «قطر رویکرد شکایت‌های قانونی را برگزیده و ما امروز شاهد هستیم که این رویکرد، دوحه را در موضع دفاعی قرار می‌دهد که پیامدهای محاسبه نشده‌ای برای آن دارد». 

عربستان، امارات، مصر و بحرین حدود دو سال قبل، علاوه بر اعمال فشار دیپلماتیک، اقدام به محاصره زمینی، دریایی و هوایی قطر کردند. دوحه از این چهار کشور محاصره‌کننده به دلیل تصمیم برای محاصره اقتصادی و دیپلماتیک قطر به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز