خبرگزاری کار ایران

رئیس مؤسسه اروپائی سعودی حقوق بشر:

بیشتر افراد اعدامی، شیعه بودند/ آل‌سعود اصلاح‌ناپذیری خود را اثبات کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۴۴

رئیس مؤسسه اروپائی سعودی حقوق بشر اعلام کرد، این برای دومین بار است که در دوره پادشاه فعلی سلسله اعدام‌هایی صورت می‌گیرد و اکثریت اعدام شدگان از شیعیان هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «علی الدبیسی» رئیس مؤسسه اروپائی سعودی حقوق بشر امروز در مصاحبه با شبکه «المیادین» اعلام کرد سلسله اعدام‌هایی که رژیم آل سعود  اجرا کرده برای دومین بار است که در دوره «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد که بیشتر اعدام‌شدگان از میان شیعیان هستند. 

الدبیسی گفت:‌ «دولت سعودی با این سلسله اعدام‌ها ثابت کرد که پاسخگوی درخواست‌ها و دعوت¬ها برای برقراری عدالت و انصاف نبوده و نخواهد بود و هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه آل سعود از این جنایت‌ها دست بردارند، وجود ندارد». 

وی تأکید کرد که خانواده‌های اعدامیان هیچ اطلاعی از حکم آنها و زمان اجرای آن نداشته‌اند. 

وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته- سه‌شنبه- اعلام کرد که ۳۷ سعودی را به اتهام «تروریسم» اعدام کرده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۲ نفر از این افراد به دلیل گرایش‌های مذهبی اعدام شده‌اند و بیشتر آنها از ساکنان منطقه شرقی و منطقه «القطیف» هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز