خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار قربانیان انفجارهای سریلانکا به ۳۱۰ کشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۰۶۸

آخرین آمارهای اعلامی از سوی مقام‌های سریلانکا حاکی از افزایش شمار قربانیان انفجارهای یکشنبه خونین به ۳۱۰ کشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مقام‌های سریلانکا امروز-سه‌شنبه- اعلام کردند که شمار قربانیان انفجارهای اخیر در هتل‌ها و کلیساهای این کشور به ۳۱۰ کشته رسیده است. 

پلیس سریلانکا اعلام کرد که در چارچوب تحقیق در پرونده این انفجارها در هتل‌ها و کلیساها همزمان با جشن‌های عید پاک ۴۰ نفر را بازداشت کرده است. 

مردم سراسر این کشور صبح امروز برای ادای احترام به قربانیان سلسه انفجارهای یکشنبه خونین سه دقیقه سکوت کردند.

دولت سریلانکا روز سه‌شنبه را روز عرای ملی اعلام کرد که تمام نهادهای دولتی تعطیل هستند.

این انفجارهای خونین محکومیت بین‌المللی را به دنبال داشته و شورای امنیت سازمان ملل آن را بزدلانه و نفرت‌انگیز توصیف کرده است. این شورا همچنین خواستار تحویل عوامل این جنایت به دادگاه‌های محاکمه شده است.

برخی کشورها نیز شهروندان خود را به صورت موقت از سفر به سریلانکا منع کرده‌اند. روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای از علاقه مندان به سفر به سریلانکا خواسته تا عادی شدن اوضاع صبر کنند. 

دولت چین نیز از شهروندان این کشور به دلیل خطرهای امنیتی فراوان خواسته در حال حاضر به سریلانکا سفر نکنند. 

صبح روز یکشنبه گذشته شش انفجار خونین در سه کلیسا و سه هتل، سریلانکا را به لرزه آورد و پس از آن نیز دو انفجار دیگر در ناحیه غربی و اطراف کلمبو پایتخت این کشور رخ داد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز