خبرگزاری کار ایران

اتحادیه عرب:

معامله صلح خارج از عرف مراجع بین‌المللی، پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۲۵

وزرای خارجه عرب روز گذشته- یکشنبه- در پایان نشستی در قاهره با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت صریح با هر نوع معامله درباره فلسطین که با مراجع بین‌المللی هماهنگی نداشته باشد، تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه روز گذشته -یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای در پایان نشستی در قاهره اعلام کرد که کشورهای عربی که در سال ۲۰۰۲ طرح صلح عرب را ارائه دادند، محال است هرگونه طرح یا معامله‌ای درباره فلسطین را خارج از چارچوب هماهنگی با مراجع بین‌المللی بپذیرند. 

این شورا روز گذشته به درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی آخرین تحولات این کشور به ویژه در زمینه طرح‌هایی که در نظر دارد راهکارهای غیر قانونی برای حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از خاک فلسطین و دیگر مناطق عربی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ را تحمیل کند، نشست اضطراری برگزار کرد. 

این شورا تأکید کرد که معامله‌ای مانند معامله قرن هرگز موفق به تحقق صلح پایدار و فراگیر در خاور میانه نخواهد شد. 

در صدر این حقوق،‌ حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل با حاکمیت مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است. 

دولت جدید فلسطین هفته گذشته در نخستین جلسه خود بر مخالفت با طرح پیشنهادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطین تأکید کرد. 

این دولت جدید با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به طرح صلح دولت آمریکا که قرار است جزئیات آن پس از انتخابات اسرائیل افشا شود، اعلام کرد: «هر کس معتقد است که معامله قرن عملی خواهد شد،‌ در توهم است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی قصد دارد شهرک‌های کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه کند. 

شورای اتحادیه عرب همچنین روز گذشته بر پایبندی کشورهای عربی به حمایت از بودجه دولت فلسطین و اجرای تصمیم نشست تونس برای راه اندازی شبکه امنیتی مالی به میزان ۱۰۰ میلیون دلار ماهانه برای مقابله با فشارهای سیاسی و مالی تأکید کردند. 

رئیس تشکیلات فلسطین نیز بر مخالفت با تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه تأکید کرد. 

وی گفت: «ما هر گز نخواهیم پذیرفت که بلندی‌های جولان سوریه و همچنین مزارع کشاورزی لبنان به سرزمین‌های اشغالی بپیوندد، تمام این مناطق، سرزمین‌های عربی هستند و بنابراین ما مانند سرزمین خود از آنها دفاع می‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز