خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از قدرت کناره گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۹۰۲

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان یک روز پس از ادای سوگند قانونی از قدرت کناره گیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عوض بن عوف» رئیس شورای نظامی انتقالی در سودان عصر روز گذشته- جمعه- درست ۲۴ ساعت پس از ادای سوگند قانونی، از قدرت کناره گیری کرد. 

بن عوف در نطقی که از تلویزیون رسمی سودان پخش شد، اعلام کرد که از سمت ریاست شورای انتقالی نظامی این کشور کنار می‌رود. وی بلافاصله اعلام کرد که «کمال عبدالمعروف» را نیز از سمت معاونت این شورا برکنار می‌کند اما جایگزینی برای او معرفی نکرد. 

برخی منابع پیش از این اعلام کرده بودند که بن عوف در پاسخ به درخواست مردم خشمگین کنار خواهد رفت تا عرصه را برای انجام گفت‌وگو بین قدرت‌های سیاسی و نیروهای خیابانی با نظارت این شورا به منظور توافق بر سر دولت مدنی باز کند. 

به دنبال این اعلامیه قابل انتظار صدها نفر از مردم سودان به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی را برای سرنگونی بن عوف سر دادند. 

اتحادیه غیر رسمی مشاغل سودان بیانیه‌هایی را برای دعوت مردم به حضور در خیابان‌های پایتخت و سراسر کشور صادر کرد و از اعتصاب کنندگان مقابل مقر فرماندهی ارتش این کشور خواست که محل را ترک نکنند. 

بن عوف عصر روز پنج شنبه چند ساعت پس از عزل «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان توسط ارتش به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور سوگند یاد کرد. 

وی ظهر همان روز از عزل البشیر و حفاظت از او در یک مکان امن خبر داد و اعلام کرده بود که ریاست دوره دو ساله شورای نظامی را آغاز و با برگزاری انتخابات به آن پایان می‌دهد. 

بن عوف هعمچنین برای مدت سه ماه در کشور حالت فوق العاده اعلام کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز