خبرگزاری کار ایران

رئیس جدید بانک جهانی رویکردهای کلی خود را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۸۷۲

رئیس جدید بانک جهانی گفت که تعهدات در زمینه تغییرات اقلیمی را تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیوید مالپس» رئیس جدید بانک جهانی، روز گذشته -سه‌شنبه- گفت که تعهدات وامی خود برای تغییرات اقلیمی را تغییر نخواهد داد، اما وعده کرد که برنامه‌های مبارزه با فقر را تسریع بخشد و رابطه این بانک با چین را متحول کند. 

به‌رغم آن‌که بسیاری گمان می‌کردند مالپس ممکن است سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، را پی بگیرد، وی در جمع خبرنگاران گفت که همچنان اهداف اقلیمی بانک جهانی را دنبال می‌کند. وی تغییرات اقلیمی را «مشکلی اساسی» خواند که در برابر بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته قرار دارد.

مالپس گفت: «بانک جهانی و رؤسایش برای این اساس سیاست‌گذاری کرده‌اند. انتظار ندارم این سیاست‌ها تغییر پیدا کند.»

وی همچنین گفت که با چین همکاری خواهد کرد که تا استانداردهای پروژه‌های توسعه را با شفافیت در زمینه بدهی بهبود بخشد.

دیدگاه مالپس در تضاد با «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، قرار دارد که به قانون‌گذاران گفت که حضور وی در بانک جهانی به آمریکا کمک می‌کند تا با طرح جاده ابریشم جدید چین رقابت کند.

منوچین در جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان که روز گذشته برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که ایالات متحده برای «جلوگیری» از حضور رو به رشد چین در توسعه بین‌المللی چه می‌تواند بکند گفت: «به نظرم بهترین مساله این است که مالپس که زمانی معاون من بود، اکنون ریاست بانک جهانی را بر عهده دارد.»   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز