خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت به بالاترین سطح در ۵ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۴۴۵

قیمت نفت امروز- سه‌شنبه همزمان با ادامه کاهش عرضه اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و نیز افزایش خشونت در لیبی به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر نزدیک شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قیمت نفت امروز- سه‌شنبه- به دنبال تنش‌های اخیر در لیبی و نیز ادامه کاهش عرضه اوپک و تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر نزدیک شد.

معاملات آتی نفت خام برنت دریای شمال با هر بشکه ۷۰ دلار و ۹۹ سنت به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر گذشته رسید. 

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسید و هر بشکه معادل ۶۴ دلار و ۷۷ سنت معامله شد. 

بازار نفت در سال جاری همزمان با ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا دو کشور صادر کننده نفت، شاهد کاهش منابع است. این در حالی است که کشورهای صادر کننده عضو اوپک نیز عرضه خود را به منظور حمایت از قیمت این ماده کاهش داده‌اند.

معاملات آتی دو نفت دریای برنت و وست تگزاس اینترمیدیت هر کدام به ترتیب ۴۰ و ۳۰ درصد از ابتدای سال جاری افزایش داشته‌اند.

«گلدمن ساکس» اعلام کرد که کمبود عرضه نفت در سال جاری به صورت زودهنگام نمایان شد.

بانک آمریکا طی یادداشتی اعلام کرد: «پیش بینی می‌شود که عوامل کمبود نفت در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به دلیل نگرانی از عملی شدن تصمیم اوپک در کاهش عرضه و افزایش تشدید ناشی از تحریم‌های نفتی آمریکا  و نیز افزایش محدود فقط در سطح تولید نفت صخره‌ای در سال جاری میلادی ادامه یابد».

گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار می‌رود میانگین نرخ نفت برنت به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت در چهار ماهه دوم سال برسد که از پیش بینی‌های سابق درباره هر بشکه ۶۵ دلار بیشتر است. 

قیمت‌ها در هفته جاری نیز به دنبال افزایش خشونت و درگیری در لیبی شاهد افزایش مضاعف بوده است. لیبی یکی از منابع مهم صدور نفت به اروپا است که روزانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام در ماه مارس تولید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز