خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر کویتی در گفت‌وگو با ایلنا:

فساد در رژیم صهیونیستی ریشه‌ای تاریخی دارد/ سران اسرائیل از بن‌گوریون تا نتانیاهو تروریست بوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۰۰۸

کارشناس مسائل فلسطین تأکید کرد که زمان توجیه اتهامات فساد علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی فقط چند هفته پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی قطعا تشکیلات سیاسی وی در این انتخابات را تضعیف می‌کند اما عنصر اصلی تعیین کننده در این جریان به قدرت موضع‌گیری دادستان کل در بیان حجم اتهامات و قدرت ادله و شواهدی که ارائه می‌دهد، بستگی دارد.

«عبدالله الموسوی» اندیشمند کویتی و پژوهشگر امور مقاومت فلسطین در تشریح پرونده فساد در اسرائیل و پیامدهای آن در انتخابات پیش رو در سرزمین‌های اشغالی گفت: فساد به لحاظ تاریخی، گریبانگیر بسیاری از سیاستمداران در رژیم صهیونیستی بوده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر فعلی این رژیم نیز از گذشته تا به حال همچنان به فساد سیاسی و مالی و سوء استفاده به نفع افراد نزدیک حزب و خانواده‌اش متهم بوده و هست.

وی تأکید کرد که اگر حکمی برای این اتهامات صادر شود، تاریخ ماهیتی زشت و کریه برای این تروریست جنایتکار علیه مردم مظلوم فلسطین خواهد نوشت.

الموسوی در ادامه افزود: چنانچه واضح و مبرهن است، زمان توجیه این اتهامات فقط چند هفته پیش از برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی قطعا تشکیلات سیاسی نتانیاهو در این انتخابات را تضعیف می‌کند اما سرانجام تمام این امور و عنصر اصلی تعیین‌کننده در این جریان به شدت موضع‌گیری دادستان کل در بیان حجم اتهامات و قدرت ادله و شواهدی که ارائه می‌دهد، بستگی دارد و البته تاکنون چنین به نظر می‌رسد که مدارک وی قوی و مستند هستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی از همان بدو شکل گیری با ویژگی‌های کاملا متفاوتی از بقیه مدل‌های جهانی رشد کرد. این رژیم در سازمان ملل به عنوان تنها به اصطلاح دولتی پذیرفته شد که در قبال شروط معینی فعالیت کند و البته تا امروز با گذشت ۷۱ سال از تشکیل باطل آن هنوز به هیچ یک از این شروط عمل نکرده است.

این کارشناس مسائل فلسطین تأکید کرد: از دیگر خصیصه‌های منفی که این رژیم تروریست را متمایز می‌کند اینکه تمام سرانی که در رأس آن نیز قرار گرفته‌اند، از «دیوید بن گوریون» مؤسس این رژیم جعلی گرفته تا نتانیاهو همگی تروریست بوده‌اند.

وی گفت: بیشترین قطنامه‌های بین المللی در مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل و نیز دادگاه لاهه نیز در محکومیت رژیم صهیونیستی صادر شده که البته این رژیم همیشه مانع اجرای آنها شده است.

الموسوی تأکید کرد: به اعتقاد من آینده و فرجام این رژیم نابودی خواهد بود و داده‌های مادی و شواهد تاریخی فراوانی گواه سختی تداوم این رژیم است با توجه به اینکه انتفاضه فلسطین نیز رشد کرده و بزرگ شده و جبهه‌های بی‌شماری علیه این رژیم باطل گشوده شده است.

وی گفت: معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ از آن خبر داد، جزئیات آن تا کنون مشخص نشده اما کاملا مشخص است که شامل عقب نشینی‌های فراوانی به نفع رژیم صهیونیستی فراتر از آن چیزی است که طرح ابتکاری عرب با عقب‌نشینی از ۷۹ درصد از خاک فلسطین تقدیم کرد.

این کارشناس کویتی تأکید کرد: تمام اقدام‌های آمریکا و متحدانش در راستای تقویت رژیم صهیونیستی و عادی جلوه دادن آن به عنوان یک دولت طبیعی در منطقه است. حال آنکه ما به سخن امام خمینی ایمان داریم که فرمود: «اسرائیل غده سرطانی است و باید از جهان اسلام ریشه‌کن شود».

الموسوی گفت: در پایان باید بگویم که با توجه به این وضعیت خطرناک که در موضوع فلسطین وجود دارد بر ما واجب است که در کنار محور مقاومت برای مقابله با محور عادی‌سازی ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز