خبرگزاری کار ایران

ترامپ وعده به ماکرون را عملی نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۰۶

رئیس‌جمهوری آمریکا، هنگام مذاکره با چین بر سر پایان دادن به جنگ تجاری هم‌پیمانان اروپایی خود را در بی‌خبری نگاه داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، هنگام مذاکره با چین بر سر پایان دادن به جنگ تجاری هم‌پیمانان اروپایی خود را در بی‌خبری نگاه داشته است. این خبر را روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد. این روزنامه گزارش کرده که ترامپ تلاش داشته مانع آن شود که کشورهای اروپایی از آنچه وی «توافق من» می‌نامند، نفعی ببرند. 

چندین منبع آگاه به این روزنامه گفتند که پیش‌تر «امانول ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، هنگام سفر به آمریکا در آوریل ۲۰۱۸ پیشنهاد همکاری مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا را برای مذاکرات تجاری با چین داده بود. ترامپ این پیشنهاد را نپذیرفته بود، اما به ماکرون وعده کرد که پاریس را در جریان تحولات گفت‌وگوهای واشنگتن و پکن بگذارد. 

با این حال، به گزارش وال‌استریت ژورنال، ترامپ این وعده خود را عملی نکرده و محتوای مذاکرات با چین را کاملا از پاریس مخفی کرده است. براساس این گزارش، به نقل از منابع اروپایی، این رویکرد ترامپ در تضاد با سخنان دیگر مقام‌های دولت او قرار دارد. 

وال‌استریت ژورنال گزارش کرد که اقتصادهای برتر اتحادیه اروپا روند مذاکرات واشنگتن-پکن را دنبال می‌کنند تا از همراستایی نتیجه با قوانین سازمان تجارت جهانی اطمینان حاصل کنند. بر اساس این قوانین،‌ برداشته شدن تعرفه‌های تجاری از یک عضو این سازمان تنها زمانی می‌تواند صورت گیرد که دیگر اعضا از پیش در جریان آن قرار بگیرند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز