خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به قتل خاشقجی صورت گرفت؛

یک آژانس آمریکایی روابطش با عربستان را قطع کرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۳۵

آژانس استعدادیابی «اندی فور» آمریکا به دنبال موضوع قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی چند هفته پیش قراردادهایش را با عربستان سعودی لغو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، آژانس استعدادیابی «اندی فور» آمریکا به دنبال موضوع قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی چند هفته پیش قراردادهایش را با عربستان سعودی لغو کرد و  ۴۰۰۰ میلیون دلار را که ارزش حقیقی این قرارداد بود، به صندوق سرمایه‌گذاری‌های کل ریاض بازگرداند. این آژانس همچنین روابطش را با سران ریاض قطع کرد. 

روزنامه «نیویورک تایمز»  آمریکا با ارائه گزارشی با عنوان «اندی فور در اعتراض به قتل خاشقجی پول عربستان را برگرداند» نوشت: « این آژانس، پس از امضای این قرارداد  جشنی را در  بورلی هیلز کالیفرنیا برای محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی طی سفر به آمریکا در بهار گذشته برپا کرد».

این روزنامه نوشت: «هدف از قرارداد آژانس با عربستان، حمایت از رشد اقتصادی آمریکا در قبال نظارت بر برگزاری جشن‌های و رویدادهای ورزشی  و عرضه لباس در عربستان سعودی بود».

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بن سلمان به دنبال تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری سعودی به یک غول سرمایه گذاری جهانی است که از از این طریق می تواند سود خود را از وابستگی به نفت کاهش دهد.

به گزارش این روزنامه، بن سلمان در اثنای سفر به آمریکا در بهار گذشته با تعدادی از سیاستمداران و بازرگانان و مشاهیر این کشور دیدار و قراردادهایی را با برخی از شرکت‌ها در حوزه تئاتر و سینما برای فعالیت در عربستان و تقویت بخش جدید رفاه و سرگرمی در این کشور امضا کرد.

قتل خاشقجی در دوم اکتبر گذشته به یکی از مهم‌ترین موضوعات در محافل بین‌المللی تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز