خبرگزاری کار ایران

حمایت سفیر احتمالی آمریکا در عربستان از روابط واشنگتن- ریاض

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۲۰۴

نمایندگان مجلس سنای آمریکا، عربستان سعودی را به ارتکاب سلسله اشتباهات بزرگ متهم و ولیعهد این کشور را جنایتکار کهنه کار توصیف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان ابو زید» گزینه احتمالی «دونالد ترامپ» برای تصدی پست سفیر آمریکا در عربستان از روابط واشنگتن- ریاض دفاع کرد. این در حالی است که برخی اعضای مجلس سنا، عربستان را به ارتکاب سلسله ممتدی از اشتباهات متهم و «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را جنایتکار کهنه‌کار توصیف کرده‌اند.

ابوزید به محاکمه عاملان اصلی جنایت قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد مقیم آمریکا و مدافع حقوق بشر فرا خوانده اما بارها بر اهمیت روابط امریکا و عربستان سعودی تأکید کرده است. 

ابو زید در مقابل کمیته روابط خارجی مجلس سنا تأکید کرد: «ما در بازه زمانی طولانی به شراکت قوی و کامل با عربستان نیازمندیم و تضمین تقویت روابط به نفع ماست». 

دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با پیش نویس قوانینی در راستای پایان دادن به کمک‌های آمریکا به ائتلاف متجاوز سعودی در یمن پایان دهد اما ابوزید گفت که دولت ترامپ کاملا معتقد است که باید حمایت آمریکا از این ائتلاف همچنان ادامه یابد. 

وی تأکید کرد که ادامه حمایت از ائتلاف سعودی توان شرکای ما را در دفاع از خود تقویت کرده و خطر آسیب رسیدن به غیر نظامیان را کاهش می‌دهد.

سناتورهای آمریکا از  ولیعهد سعودی که به دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی و نقض حقوق بشر متهم است، به شدت انتقاد کردند.

«جیم ریش» رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: «عربستان در اعمال غیر قابل قبولی مشارکت داشته است». 

«مارکو روبیو» دیگر سناتور آمریکایی نیز گفت که بن سلمان «جنایتکار قدیمی است» و «ران جانسون» سناتور جمهوری‌خواه نیز بارها این توصیف را تکرار کرده است.

روبیو گفت که بن‌سلمان بی‌رحم و بی‌پرواست و گرایش‌های افراطی و خطرناک دارد؛ وی در سیاست خارجی خود گرایش‌های تقابلی دارد و به اعتقاد من به صورت روز افزون در پی آزمایش راه‌های ممکن برای دور زدن آمریکاست. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز