خبرگزاری کار ایران

تلاش راست گرایان اسرائیل برای جلوگیری از ورود گروه فهرست مشترک عربی به انتخابات کنست

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۲۰۳

دو عضو راست افراطی در اسرائیل از کمیته مرکزی انتخابات این رژیم خواستند مانع ورود گروه فهرست مشترک عربی به انتخابات کنست شود.

 به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «یتمار بن غفیر» و «میخائیل بن آری» دو عضو حزب «قدرت یهود» که هر دو به نژادپرستی در اسرائیل معروف هستند، از کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی خواستند مانع ورود گروه فهرست مشترک عربی به ریاست «ایمن عوده» به انتخابات کنست به ادعای حمایت از تروریسم علیه اسرائیل شود. 
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته سفر خود به مسکو را برای متحد کردن چهار گروه نژاد پرست راست افراطی در قالب ائتلاف راست افراطی به تعویق انداخت. 
گروه عربی تغییر شامل جبهه صلح و برابری دموکرات به ریاست ایمن عوده است که با حزب جنبش عربی تغییر به ریاست «احمد الطیبی»  ائتلاف دارد.
درخواست دو راست گرای افراطی اسرائیل برای منع ورود فهرست مشترک عربی بر این اساس صورت گرفته است که اعضای این فهرست وجود اسرائیل را به عنوان یک دولت یهود نفی کرده و از جنگ گروه‌های تروریستی علیه اسرائیل حمایت می‌کنند. 
احزاب عربی در اسرائیل برای تشکیل فهرست مشترک عربی یکپارچه شکست خوردند و دو فهرست انتخاباتی واحد متشکل از جبهه دموکرات صلح و مساوات را با ریاست ایمن عوده و حزب جنبش عربی تغییر به ریاست احمد الطیبی را تشکیل دادند. 
گروه عربی تغییر در واکنش به درخواست اعضای راست افراطی برای منع ورود به انتخابات کنست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «شرم‌آور است که یک گروه فاشیست و نژادپرست جرأت انتقاد از گروه‌هایی را داشته باشد که از ارزش‌های صلح و برابری و عدالت حمایت می‌کند حال آن‌که حزب قدرت یهود نیز مانند گروه‌های نژاد پرست امریکا به پاک‌سازی نژادی و برتری یهود و طرد عرب دعوت می‌کند». 
در این بیانیه آمده است که درخواست مذکور نشان‌دهنده وحشت راست افراطی از فقدان قدرت است. ما به کار خود برای مردم ادامه می‌دهیم.
بند ۷ قانون اساسی اسرائیل به حق کمیته انتخابات برای منع شخص و یا گروهی از مشارکت در انتخابات کنست تصریح دارد به این شرط که در اهداف یا فعالیت‌های آنها یکی از موضوعات زیر مطرح باشد: «انکار وجود دولت اسرائیل به عنوان یک دولت یهود و دموکرات،‌ تحریک نژادی، حمایت از مبارزه مسلحانه توسط یک دولت دشمن یا گروه تروریستی علیه اسرائیل».
حزب چپ «مرتص» سه‌شنبه گذشته از کمیته مرکزی انتخابات خواست که به دلیل گرایش‌های نژاد پرستانه حزب «قدرت یهود» مانع نامزدی این حزب در انتخابات کنست شود.
 حزب میانه روی «یش عتید» و حزب کار نیز از درخواست حزب مرتش اعلام حمایت کردند. 
سخنگوی حزب مرتص روز گذشته- چهارشنبه- اعلام کرد که ۱۲ رأی لازم را برای بررسی درخواست توسط کمیته به دست آورده است.
مرتص اعلام کرد که هیچ گروه تروریستی در کنست جای ندارد. 
کمیته مرکزی انتخابات به ریاست قاضی دیوان عالی از نمایندگان احزاب پارلمان تشکیل شده است. سخنگوی این کمیته اعلام کرد که بررسی صلاحیت یا عدم صلاحیت فهرست‌ها در روزهای بین ششم تا دهم ماه مارس انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز