خبرگزاری کار ایران

یونیسف هشدار داد: ۲ میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۷۴۴

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که دو میلیون کودک یمنی همچنان از مدارس این کشور غایب هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق، صندوق کودکان ملل متحد با اعلام این خبر که بیش از دو میلیون کودک یمنی از تحصیل در مدارس غایب هستند،‌ تأکید کرد که گزینه‌های بازگشت این کودکان به عرصه تعلیم و آموزش بسیار محدود است.

این سازمان با انتشار توئیتی نوشت از هر پنج مدرسه یک مورد تخریب شده یا در راستای اهداف نظامی مورد استفاده قرارگرفته است. 

یونیسف همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا با ارائه ۱۰ میلیون یورو از دو پروژه این سازمان در یمن حمایت کرده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که با توجه به کنفرانس اعلام کمک‌ها برای یمن که در تاریخ ۲۶ فوریه در شهر ژنو برگزار خواهد شد،‌ اتحادیه اروپا ۱۰ میلیون یوروی دیگر برای پاسخ به دعوت انسانی یونیسف در این  کشور کمک کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این مبلغ به حمایت از دو پروژه جدید غذا و آب‌های سالم بهداشتی در سراسر یمن اختصاص می‌یابد». 

این بیانیه به نقل از «سارا نیانتی» نماینده یونیسف در یمن نوشته است که حمایت اتحادیه اروپا و شرکای دیگر مضوع بسیار مهمی برای این سازمان به منظور ادامه کمک به ۱۱ میلیون کودک نیازمند کمک‌های فوری به شمار می‌رود.

بیانیه مذکور توضیح داده است که ۴۵۰ هزار نفر از جمله ۲۷۰ کودک در مناطق پر خطر از نظر امنیت بهداشتی و غذائی از این حمایت اروپائی‌ها بهره مند می‌شوند. 

بر اساس این بیانیه، هدف پروژه اول بهبود دسترسی کودکان زیر پنج سال به خدمات غذایی و نیز تأمین آب‌های سالم بهداشتی برای آنان و خانواده‌هایشان است.

پروژه دوم نیز به دنبال کاهش خطرات و تهدیدات ناشی از بیماری‌های وبا و اسهال و رفع خطرات مرتبط با سوء خدمات سیستم‌های ضعیف آب و بهداشت است. 

یمن بیش از چهار سال است که شاهد جنگ‌های سخت و درگیری‌های سخت بین طرفداران دولت مستعفی و جنبش مردمی انصار الله است و ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی و امارات آتش این درگیری‌ها را شعله‌ور کرده است. 

بر اثر جنگ یمن ۸۰ درصد ساکنان این کشور نیازمند کمک‌های انسانی هستند و سازمان ملل بحران این کشور را بدترین بحران جهانی توصیف کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز