خبرگزاری کار ایران

مخالفت رای‌دهندگان اوکیناوا با انتقال پایگاه نظامی آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۶۵۴

نتایج همه‌پرسی در جزیره اوکیناوا حاکی از آن است که اکثریت ساکنان این منطقه با انتقال پایگاه جنجال‌برانگیز نظامی آمریکا مخالف هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نتایج همه‌پرسی غیر الزام‌آور حاکی از مخالفت غالب رأی‌دهندگان در جزیره اوکیناوای ژاپن با انتقال پایگاه نظامی آمریکا به این منطقه است.

«دینی تاماکی» استاندار اوکیناوا دولت «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن را به کنار گذاشتن طرح تاسیس این پایگاه نظامی پس از مخالفت ۷۲ درصدی رأی‌دهندگان دعوت کرد. 

آبه اعلام کرد که صادقانه نتیجه را می پذیرد، اما دولت او طرح تأسیس این پایگاه را به تدریج به جلو خواهد برد. 

آبه  محل دفن زباله در منطقه ساحلی شهر «ناگو»  را برای ساخت تأسیسات نظامی آمریکا تعیین کرد. 

وی این اقدام را بر خلاف وجود قراردادهایی با مخالفان داخلی و احتمال وجود خط شکاف فعال در کف دریا و پایین‌تر از سطح مکان پیشنهادی انجام داده است. این منطقه همچنین به تنوع زیستی و صخره‌های مرجانی معروف است.

واشنگتن و توکیو در سال ۱۹۹۶ برای بسته شدن پایگاه «فوتنما» در منطقه پرجمعیت این جزیره به منظور کاهش خشم ساکنان محلی از تجاوز سه سرباز آمریکایی به دو دختر ۱۲ ساله توافق کردند. 

دو کشور در مقابل این تعطیلی برای تاسیس پایگاه جدید آمریکائی در جزیره اوکیناوا توافق کردند.

اوکیناوا یک درصد کل مساحت ژاپن را تشکیل می‌دهد اما بیش از نیمی از نیروهای آمریکایی که حدود ۵۰ هزار سرباز در کل این کشور هستند را در خود جای داده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز