خبرگزاری کار ایران

اجرای توافق خروج جزئی از الحدیده به تعویق می­‌افتد

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۹۷

منبعی در جنبش انصار الله امروز- یکشنبه- اعلام کرد که اجرای خروج جزئی از شهر الحدیده واقع در غرب یمن به روز دوشنبه موکول شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منبعی در جنبش انصار الله که خواست نامش فاش نشود، امروز- یکشنبه- گفت که خروج جزئی از شهر الحدیده که قرار بود صبح امروز اجرا شود،‌ به دلیل کارشکنی نمایندگان دولت مستعفی به تأخیر افتاد.

شبکه المسیره نیز اعلام کرد که تأخیر در اجرای مرحله نخست بازنشر در الحدیده به دلیل تاخیر در اعلام موافقت نمایندگان هیأت ریاض بوده است. (اشاره به این نکته که دولت مستعفی یمن مورد حمایت ائتلاف سعودی است).

منایع دولت مستعفی از اظهار نظر نسبت به این موضوع خودداری کرده‌­اند.

جنبش انصار الله هفته گذشته با پیشنهاد «مایکل لولسگارد» رئیس تیم ناظر بین المللی سازمان ملل بر توافق آتش‌بس برای خروج جزئی نیروهای طرفین از مناطق درگیری در الحدیده و بندر استراتژیک آن موافقت کرد.

اما دولت مستعفی به این شرط با این پیشنهاد موافقت کرد که انصار الله به طور کامل از شهر و بندر الحدیده خارج شود و مقام‌های محلی سابق اداره این شهر را به عهده گیرند.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که این توافق از روز چهارشنبه همان هفته اجرا می­‌شود اما تا کنون عملی نشده و طی دو رو گذشته تنش بین طرفین تشدید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز