خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی: وضعیت در ونزوئلا قابل دفاع نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۷۴

اعضای کنگره آمریکا به اظهار نظر درباره تحولات اخیر ونزوئلا ادامه داده و خواستار اجازه رئیس‌جمهوری این کشور برای ورود کمک‌های انسانی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، « داین فاینستاین» سناتور دموکرات آمریکا از ایالت کالیفرنیا گفت که وضعیت در ونزوئلا قابل دفاع نیست و تخریب کمک‌های بشردوستانه باید بلافاصله متوقف شود. 

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا اجازه ورود کمک‌های بین‌المللی به داخل این کشور را نداده و این کمک‌ها را بهانه‌ای برای آغاز دخالت نظامی آمریکا توصیف کرده است. 

وی تأکید کرده است که ونزوئلا به صدقه نیاز ندارد و آمریکا به جای این ترفندها میزان تحریم و محاصره را کاهش دهد. 

فاینستاین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «باید اجازه ورود کمک‌های حیاتی و دارو برای مردم ونزوئلا داده شود، تخریب یا تأخیر در ورود این کمک‌ها اشتباه مادورو ست و هر نوع توجیهی باید به استعفای او بیانجامد». 

«برنی سندرز» دیگر سناتور دموکرات نیز با ارسال پیامی به مادورو گفت که مردم ونزوئلا با بحران انسانی بسیار خطرناکی مواجه هستند و او باید نیازهای آنها  را در اولویت قرار دهد.

ونزوئلا از تاریخ ۲۳ ژانویه و همزمان با اعلام «خوان گوایدو»  به عنوان رئیس دولت انتقالی شاهد بحران سیاسی است. 

مقام‌های بلند پایه آمریکا و در صدر آنها «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به دنبال اعمال فشار بر مادورو برای ترک قدرت و تحویل آن به گوایدو هستند.

ترامپ عصر روز گذشته- شنبه- گفت که مردم ونزوئلا در آستانه رویداد تاریخی مهمی قرار دارند. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با حمله به مادورو از ارتش خواست که در کنار مردم بایستند. 

به‌رغم به رسمیت شناخته شدن گوایدو توسط برخی کشورها، مادورو همچنان قدرت را در ونزوئلا در دست دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز