خبرگزاری کار ایران

دعوت پاریس از برلین برای نرمش در سیاست صادرات اسلحه

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۳۷

وزیر اقتصاد فرانسه، آلمان را به نرمش در مواضع بسیار افراطی خود درباره صادرات اسلحه دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه امروز- یکشنبه- با افراطی توصیف کردن مواضع آلمان در زمینه صادرات اسلحه، از این کشور خواست تا در مواضع خود چرخش ایجاد کند. 

فرانسه و آلمان همزمان که پروژه‌های صنعتی مشترکی در زمینه امور دفاعی با یکدیگر دارند، مذاکراتی را نیز در خصوص قواعد حاکم بر صادرات سلاح انجام می‌دهند. 

لومر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این مذاکرات منجر به حصول توافق خواهد شد، گفت: «امیدوارم چنین شود، چرا که تولید سلاح همزمان با بهبود همکاری فرانسه و آلمان بدون وجود امکان صادرات آن بی فایده است».  

وی در ادامه افزود: «ما اگر بخواهیم رقابت و کارآیی قدرتمندی داشته باشیم، ‌باید بتوانیم به کشورهای خارج از اروپا نیز سلاح صادر کنیم». 

عملیات صادرات اسلحه که به موجب توافق‌های دو جانبه در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲ انجام می‌شود، مستلزم چراغ سبز از جانب کشور سازنده است اما برلین شرایط سختی را برای فروش اسلحه اعمال می‌کند. 

لومر گفت: «می‌خواهم یادآوری کنم که فرانسه شروط سختی را برای صادرات اسلحه اعمال کرده و همچنان ادامه خواهد داد. ما امیدواریم در این نقطه بحرانی با آلمان توافق داشته باشیم». 

وی در پایان گفت که دو کشور آلمان و فرانسه به دنبال حمایت از مردم سرزمین خود هستند و بنابراین به ابزار دفاعی و ارتش قوی و نیز از نقطه نظر اقتصادی به ابتکار و سرمایه گذاری بیشتر نیاز دارند. این تمام چیزی است که ما می‌خواهیم با آلمان و کشورهای اروپایی دیگر بسازیم». 

پاریس و برلین بر اساس طرحی موسوم به «سیستم جنگی زمینی» و «سیستم هوائی جنگی» به توافق رسیدند تا با یکدیگر برای گسترش مخزن نظامی مشترک در آینده همکاری کنند.

سیاست متناقض آلمان که رویکردی افراطی دارد به رغم اینکه خود یکی از بزرگترین صادرکنندگان سلاح در جهان است، در بسیاری از موارد خشم متحدانش را بر انگیخته است. 

در همین راستا، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس نیز تأکید کرد که این محدودیت اعمال شده مانع پایبندی تولیدکنندگان بریتانیایی به قراردادهای تسلیحاتی خود با ریاض می‌شود چرا که تحویل قطعات آلمانی هواپیماهای جنگی به حالت تعلیق درآمده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز