خبرگزاری کار ایران

موافقت صندوق بین‌المللی پول با ارائه وام ۲ میلیارد دلاری به مصر

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۵۴

وزیر دارائی مصر روز گذشته- دوشنبه- از موافقت شورای اجرایی صندوق بین المللی پول با پرداخت یک پنجم اعتبار صندوق به میزان دو میلیارد دلار به این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ارم نیوز، «محمد معیط» وزیر دارایی مصر روز گذشته- دوشنبه- طی اظهارات مطبوعاتی اعلام کرد که صندوق بین‌المللی پول پس از بررسی بازبینی چهارم که بر اساس تحقق برنامه اقتصادی برای مصر انجا داد، با اعطای وام دو میلیارد دلاری به این کشور موافقت کرد. 

این وزیر مصری پیش‌بینی کرد که یک پنجم اعتبار صندوق تا پایان هفته جاری به میزان دو میلیارد دلار برسد تا بر این اساس مجموع مبالغی که مصر از محل آن وام دریافت می‌کند، ‌به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

شورای اجرایی صندوق بین‌المللی پول روز گذشته نشستی را به منظور رأی‌گیری برای پرداخت یک پنجم اعتبار صندوق به مصر که دو میلیارد دلار است، برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، صندوق بین‌المللی پول در ماه جولای  ۲۰۱۸ با صدور گزارشی از اصرار گروه‌های دولتی مصر برای بالا بردن سطح رتبه‌بندی در میان اقتصاد کشورهای جهان، پیش‌بینی کرد که وضعیت گردشگری و افزایش تولید گاز طبیعی و کاهش چشمگیر میزان  بدهی‌های دولتی تا سال ۲۰۲۳ بهبود یابد.

مصر در ماه نوامبر ۲۰۱۶ برای دریافت وام ۱۲ میلیارد دلاری به مدت سه سال در قبال اجرای برنامه اصلاح اقتصادی با صندوق بین‌المللی پول توافق کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز