خبرگزاری کار ایران

در توئیتر مطرح شد؛

عصبانیت ترامپ از گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره پایبندی ایران به برجام؛ «ساده‌لوح» و «منفعل» هستید

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۸۴

رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تایید پایبندی این کشور به برجام را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -چهارشنبه- گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و تایید پایبندی این کشور به برجام را مورد انتقاد قرار داد.

وی در واکنش به این گزارش در توییتر خود نوشت: «به نظر می‌رسد که مسئولان سازمان اطلاعاتی آمریکا وقتی زمان بررسی خطرات مربوط به ایران می‌رسد، بسیار ساده‌لوح و منفعل می‌شوند. آنها در اشتباه هستند. وقتی که من رئیس‌جمهور شدم ایران در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن مشکل ایجاد می‌کرد. از زمان پایان دادن(خروج آمریکا از برجام) به معاهده هسته‌ای وحشتناک ایران آنها خیلی تغییر کرده اما همچنان مبع خطر بالقوه و درگیری هستند. آنها موشک‌ها (هفته گذشته) و چیزهای دیگر را آزمایش می‌کنند و در حال نزدیک شدن به خط قرمز هستند. اقتصاد آنها در حال سقوط است، و این تنها چیزی است که جلوی  آنها را گرفته است. مراقب ایران باشید. شاید مسئولان سازمان اطلاعاتی آمریکا باید به مدرسه برگردند.»

گفتی‌است در گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا که روز سه‌شنبه به سناتورها ارائه شد، تاکید شده که «به دنبال خروج دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا از معاهده هسته‌ای، ایران تا‌کنون از شروط برجام عدول نکرده اما پس از خروج آمریکا از این معاهده ‌بین‌المللی تهدید کرده که به برخی بندهای آن عمل نخواهد کرد. اگر ایران به منافع تجاری و سرمایه‌گذاری مورد نظر از محل ارتباط با اروپا دست نیابد آن موقع شرایط خروج و عقب‌نشینی از برجام را بررسی خواهد کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز