خبرگزاری کار ایران

حمایت موقتی ترامپ از برخی مهاجران برای پایان دادن به تعطیلی دولت

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۵۶۳

رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای پایان دادن به تعطیلی دولت از مهاجرانی که به طور غیرقانونی در زمان کودکی به این کشور آمده و یا به دلایل دیگری چون جنگ و بلایای طبیعی مهاجرت کرده‌‌اند، اعلام حمایت سه ساله کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای پایان دادن به تعطیلی دولت پیشنهاد معامله­‌ای داد که در مقابل تامین مالی پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار در مرزهای مکزیک، سه سال از تبعید مهاجران غیر قانونی این کشور حمایت کند. اما این پیشنهاد توسط «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان که آن را بی­‌فایده توصیف کرده، رد شده است.  

این بیانیه تلویزیونی ترامپ زمانی منتشر شد که صدها هزار کارمند دولت فدرال بدون دریافت حقوق در بلندترین دوره تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا بیکار شده­‌اند.

ترامپ گفت: «به عنوان نامزد ریاست جمهوری قول می­‌دهم که این بحران را حل کنم و قصد دارم آن را به هر روش ممکن حل کنم».

وی تأکید کرد که هدف از پیشنهاد مطرح‌شده خروج از این بن‌بست، زمینه‌سازی برای همگامی کنگره و پایان دادن به تعطیلی است.

دموکرات‌ها تلاش بسیاری کردند تا صدها هزار مهاجر غیر قانونی زیر ۱۶ سال که عنوان رؤیا پردازان را دارند، وارد کشور شده و اقامت قانونی دریافت کنند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌­ای اعلام کرد که طرح ترامپ ۷۰۰ هزار مهاجر غیر قانونی را که توسط والدینشان در سنین کودکی به آمریکا آمده‌­اند، پوشش می­‌دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار کمک مالی برای افزایش تعداد پرسنل انتظامی در مرزها به منظور اجرائی کردن قانون، قضات مهاجرت، ‌تکنولوژی، کشف مواد مخدر و کمک­‌های انسانی در مرزها شده است.

اما پلوسی پیشنهاد ترامپ را فقط جمع‌آوری بسیاری از طرح­‌های پیشنهادی توصیف کرد که پیش از این رده شده‌­اند و هیچ یک از آنها قابل قبول نبوده و در مجموع، نشان‌دهنده حسن نیت او برای بازگرداندن اعتماد مردم نیست.

«چاک شومر» رهبر دموکرات­‌های مجلس نمایندگان نیز با انتقاد از ترامپ، پیشنهاد وی را یک‌جانبه و بی­‌فایده توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز