خبرگزاری کار ایران

دستگیری یک متهم به برنامه‌ریزی برای حمله به کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۷۵

مردی ۲۱ ساله و اهل ایالت جورجیا در پی تحقیقاتی از سوی نیروهای مشترک مبارزه با تروریسم به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به کاخ سفید با بمب دست‌ساز و موشک ضدتانک دستگیر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی مجله واشنگتن اگزماینر، مردی ۲۱ ساله و اهل ایالت جورجیا در پی تحقیقاتی از سوی نیروهای مشترک مبارزه با تروریسم به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به کاخ سفید با بمب دست‌ساز و موشک ضدتانک دستگیر شده است. تحقیقات در زمینه فعالیت‌های این مظنون حدود یک سال به طول انجامیده بود. 

«هاشر طائب» متهم است که بنا داشته به دیگر ساختمان‌های فدرال نیز حمله کند. تحقیقات درباره این مظنون از مارس ۲۰۱۸ آغاز شده بود. «بیونگ جی. پاک»، دادستان کل ایالت جورجیا، روز گذشته -چهارشنبه- در کنفرانسی خبری اعلام کرد که یکی از اعضای دولت درباره روی آوردن این مرد جوان به عقاید افراطی به مقام‌های امنیتی هشدار داده بود. 

یکی از اهداف بالقوه طائب مجسمه آزادی آمریکا بود. روزنامه آتلانتا گزارش داد که مخبر پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پس از آن‌که طائب یک آگهی‌ برای فروش خودرو خود منتشر کرد با او تماس گرفت. براساس گزرارش‌ها، طائب به این مخبر گفته بود که برای سفر به منطقه تحت کنترل گروه تروریستی داعش به پول نیاز دارد. این در حالی است که او فاقد پاسپورت بود. 

«کریس هکر»، مامور ویژه اف‌بی‌آی در حوزه آتلانتا، گفت که به باور این سازمان طائب به‌تنهایی عمل کرده است. 

طائب روز گذشته در برابر قاضی فدرال حاضر شد و جلسه بعدی دادگاه وی بناست ۲۴ ژانویه برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز