خبرگزاری کار ایران

اولین تماس تلفنی الجبیر پس از برکناری از مقامش

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۴۷

وزیر سابق امور خارجه عربستان سعودی،‌ عصر روز گذشته- یکشنبه- نخستین تماس تلفنی را پس از تصدی پست مشاور دولت در امور خارجی دریافت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی ترکیه «آناتولی» اعلام کرد که «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه این کشور عصر روز گذشته- یکشنبه- با «عادل الجبیر» وزیر سابق امور خارجه عربستان تماس تلفنی داشته است.

آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیک بدون ارائه جزئیات بیشتر نوشت که اغلو با الجبیر بلافاصله پس از ترک پست وزارت خارجه تماس تلفنی داشته است.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی پنج شنبه گذشته در پی تغییراتی در شورای وزیران، دستور تشکیل شورای امور سیاسی و امنیتی به ریاست «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را صادر کرد. 

ملک سلمان، الجبیر را ا وزارت خارجه عربستان که از آوریل ۲۰۱۵ در این سمت بوده برکنار و به عنوان مشاور دولت در امور خارجی تعیین کرد. به دنبال این تغییر، «ابراهیم العساف» وزیر سابق دارائی این کشور را به عنوان وزیر جدید امور خارجه منصوب کرد. 

وزیر جدید، از تلاش های همتای پیشنی خود تشکر و تاکید کرد که عربستان در حال حاضر به هر دوی آنها نیاز دارد. 

عساف جمعه گذشته و در اولین اظهارات خود پس از تصدی پست وزارت خارجه عربستان در مصاحبه با خبرگزاری «فرانس پرس» گفت: «الجبیر در انجام وظیفه خود بسیار متمایز و برجسته بود اما همان طور که می‌دانید، وزارت خارجه به ویژه در کشور ما به فردی عادل و نیز به من نیاز دارد. چنانچه گفتم او همچنان نماینده عربستان در بسیاری از نشست‌ها و جلسه‌ها با موضوعات جهانی خواهد بود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز