خبرگزاری کار ایران

درخواست فلسطین و سازمان ملل برای ارئه کمک‌های ۳۵۰ میلیون دلاری

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۹۲

سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین امروز- دوشنبه- خواستار جمع‌آوری کمک ۳۵۰ میلیون دلاری به منظور کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی در سال آینده شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سازمان ملل و تشکیلات خودگردان فلسطین با ارائه درخواست کمک مالی ۳۵۰ میلیون دلاری تأکید کردند که مبلغ مورد نیاز بسیار بیشتر از مبلغ اعلامی است اما باید با توجه به کاهش حمایت مالی نسبت به سال‌های گذشته واقع‌گرا باشند.

طرح «پاسخ انسانی برای سال ۲۰۱۹» شامل ۲۰۳ پروژه است که ۸۸ گروه مختلف از جمله سازمان  ملل و نهادهای غیر دولتی آن را اجرا خواهند کرد.

«جیمی مک گولدریک» هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی گفت: «در اولویت این طرح یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی قرار دارند که بیشتر آنها به کمک در زمینه غذا، پزشکی، آب و وسایل بهداشت عمومی نیاز دارند». 

وی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه‌های انسانی با چالش‌های بی‌سابقه‌ای چون کاهش حمایت مالی و افزایش حملات برای سلب مشروعیت از عمل انسانی روبه‌رو هستند». 

گولدریک افزود: «به رغم نیاز به حمایت‌های بسیار بیشتر، این طرح بازتاب دستاوردهایی است که ما به صورت عملی در این زمینه بسیار محدود می‌توانیم محقق کنیم». 

آمریکا سال گذشته حجم کمک مالی به آژانس امداد و نجات فلسطین (آنروا) برای حمایت از بیش از پنج میلیون آواره را کاهش داد.

واشنگتن به پرداخت ۳۶۵ میلیون دلار به آژانس در سال ۲۰۱۸ متعهد شده بود اما فقط قسمت نخست این میزان معادل ۶۰ میلیون دلار را در آگوست گذشته و قبل از اعلام کاهش حمایت مالی خود پرداخت کرد.

 این اقدام به عنوان ابزار فشاری به دولت فلسطین برای ورود به گفت‌وگوهای صلح با اسرائیل برشمرده شد.

مردم فلسطین خواهان تشکیل دولت در نوار غزه،‌ قدس شرقی و کرانه باختری هستند که از سال ۱۹۶۷ به اشغال صهیونیست‌ها درآمده است.

حدود ۷۷ درصد اموال جمع‌آوری شده به غزه اختصاص خواهد یافت چرا که این نوار ساحلی پر از جمعیت پس از سال‌ها محاصره و وقوع جنایت‌های فراوان نیروهای اشغالگر در مرز هشدار انسانی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز