خبرگزاری کار ایران

شمار روزنامه‌نگاران زندانی در سراسر جهان رکورد زد

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۷۹۴

شمار روزنامه‌نگاران زندانی در سراسر جهان به بالاترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شمار روزنامه‌نگاران زندانی در سراسر جهان به بالاترین میزان خود رسیده است. این خبر را کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در بررسی سالیانه خود اعلام کرد. این گزارش امروز -پنج‌شنبه- منتشر شد. 

براساس این گزارش، از دسامبر سال جاری میلادی تاکنون ۲۵۱ روزنامه‌نگار به‌خاطر کار خود پشت میله‌های زندان رفته‌اند. برای سومین سال متوالی، بیش از نیمی از این تعداد در ترکیه، چین و مصر زندانی‌ هستند. مقام‌های رسمی این کشور روزنامه‌نگارها را فعالیت‌های ضدحکومتی متهم کرده‌اند.

«النا بیسر»، نویسنده این گزارش، در مصاحبه‌ای گفت: «زندانی شدن روزنامه‌نگارها بدل به گرایش غالب حکومت‌ها و امری معمول شده است.»

شمار روزنامه‌نگاران زندانی متهم به انتشار «اخبار دروغین» به ۲۸ نفر رسیده است. این میزان در سال گذشته میلادی ۲۱ و در سال ۲۰۱۶ تنها ۹ نفر بود. 

در این گزارش از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، به‌خاطر «دروغین» خواندن رسانه‌هایی که با او مخالفت می‌کنند، انتقاد شده است. رهبران کشورهایی چون ترکیه و فیلیپین نیز با این اصطلاح رسانه‌های مخالف خود را می‌خوانند.

این در حالی است که مجله تایم چهار روزنامه‌نگار را به‌عنوان چهره سال خود معرفی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز