خبرگزاری کار ایران

صدور حکم اعدام ده‌ها سرکرده تروریست‌ها به‌دنبال جنایت در دمشق

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۳۷

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که دادگاه جنائی دمشق حکم غیابی اعدام تعدادی از سرکردگان و عناصر گروه‌های مسلح تروریستی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه الوطن سوریه با اعلام این‌که حکم اعدام ده‌ها سرکرده گروه‌های تروریستی صادر شده است، گزارش داد که «محمد حسین الشرع» ملقب به «أبو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی «تحریر الشام» و «عصام بویضانی» ملقب به «أبوهمام» ‌سرکرده «جیش الاسلام» و «عبدالناصر الشمیر» سرکرده «فیلق الرحمن» از جمله محکومان هستند.

به گزارش این روزنامه، حکم صادره مشمول بیش از ۴۰ متهم می‌شود که اکثریت آنها از حومه شرقی دمشق بوده و جرم آنها بمباران محله‌های این شهر و کشتار و هدف قرار دادن شهروندان غیر نظامی از جمله زنان و کودکان است.

فهرست اتهام‌های مندرج در حکم صادره شامل حمل مواد منفجره به قصد گسترش وحشت و ارتکاب جنایت علیه دولت است که این خود نیز موجب گسترش دامنه جنایت‌ها و ایجاد خطر برای دولت و جامعه شده است.

در این حکم، هفت متهم از شهر «العباده» در ریف دمشق از جمله «عباده دیب»، «احمد و محمد حسن» و نیز «عمر و احمد درویش» و ۹ متهم از شهر «العتیبه» از جمله «احمد و ماهر الشیخ»، «مالک عبدالرحمن» و «زیاد الکیلانی» و نیز پنج نفر از «دوما» و پنج نفر از «جربا» نیز حضور دارند.

حکم صادره تمام محکومان را به پرداخت مبالغ هنگفت برای هر فرد مصیبت‌دیده و پرداخت هزینه‌های درمان آسیب‌دیدگان مکلف کرده و بر سلب حقوق شهروندی و اخراج این متهمان تأکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز