خبرگزاری کار ایران

مشاور حقوقی نیکسون:

کنگره گزینه‌ای غیر از عزل ترامپ پیش رو ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۲۶

مشاور رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا گفت که بر اساس اسناد به دست آمده در تحقیقات بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خواهان اتخاذ تدابیر لازم از سوی کنگره برای عزل رئیس‌جمهوری این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، واشنگتن پست نوشت که اظهارات «جان دین» مشاور حقوقی «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در خصوص لزوم عزل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا توسط کنگره، پس از صدور اسناد تحقیقات در مورد «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ مطرح شده است.

بازرسان پلیس فدرال آمریکا تایید می‌کنند که کوهن با پرداخت رشوه به دو زن در سال ۲۰۱۶ از آنها خواسته تا درباره روابط جنسی مورد ادعای خود با ترامپ سکوت کنند.

بازرسان در یادداشت قضائی خود تاکید کرده‌اند که از جمله اتهام‌های کوهن،‌ عدم همکاری کامل در روند تحقیقات و نقض قوانین حمایت مالی در تبلیغات انتخاباتی است. آنها خواستار صدور حکم زندان برای وی شده‌اند اما «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در یادداشت قضائی خود به دلیل همکاری کوهن در جریان تحقیقات خواستار مجازات زندان برای وی نشده است. 

دین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که معتقد است این موضوعات دوباره در کنگره مطرح خواهد شد و این نهاد هیچ راهی غیر از عزل ترامپ پیش رو ندارد. 

مشاور حقوقی نیکسون پیش از این از ترامپ انتقاد کرده و با مقایسه او با نیکسون در  توئیتی نوشت: «ترامپ خود شیطان است». 

در ژانویه گذشته روزنامه دیلی تلگراف انگلیس به نقل از جان دین نوشت که سردرگمی ترامپ او را در وضعیتی خطرناک‌تر از نیکسون قرار می‌دهد. 

وی افزود که تحقیق مولر در مورد دولت فعلی ممکن است سرانجام خسارتی بیش از رسوائی نیکسون در سال ۱۹۷۴ برای آمریکا به بار آورد. 

جان دین قبل از همکاری با بازرسان علیه تنها رئیس‌جمهور مستعفی آمریکا، برای سرپوش گذاشتن بر رسوائی واترگیت کمک کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز