خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان عراق:

عبدالمهدی دو گزینه پیش رو دارد/ پیشنهاد تشکیل کمیته ارزیابی دولت

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۵۳۱

رئیس کمیسیون پارلمانی «بیارق الخیر» عراق امروز- شنبه- بر حمایت این کمیسیون از پیشنهاد تشکیل کمیته جدیدی در پارلمان متشکل از نمایندگان مستقل از کمیسیون­‌های سیاسی وابسته برای ارزیابی عملکرد دولت فعلی و تشکیل دولت دیگری در صورت عدم موفقیت آن تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «محمد الخالدی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بیارق الخیر» عراق  گفت که برنامه­‌ای که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر کشور در فضای ملی به کار گرفته است،‌ برای فضای ملی و انتخاب چهره­‌های صادق و با تجربه موفق بوده است. وی تبیین کرد که این برنامه در پایان هیچ ماحصل و دستاوردی برای تصمیم‌گیری کمیسیون­‌ها و بازگشت به رایزنی­‌ها نداشته است.

الخالد افزود: «عبدالمهدی با توجه به داده­‌های کنونی، فقط دو گزینه پیش رو دارد یا استعفا دهد یا در تشکیل حکومت با شکست مواجه شود، چرا که او وزرایش را با آزادی کامل انتخاب نکرده است».

وی تأکید کرد که «فراکسیون بیارق الخیر از دیدگاه و ایده‌ه­ای معین که در حال حاضر برای نجات عملیات سیاسی از وضعیت موجود از طریق تشکیل فراکسیونی متشکل از ۱۰۰ نماینده یا بیشتر مستقل از جریان­‌های سیاسی خود مطرح است، حمایت می­‌کند».

رئیس فراکسیون بیارق الخیر در ادامه گفت: «فراکسیون جدید مسئول ارزیابی عملکرد دولت بوده و در صورت عدم موفقیت دولت فعلی، آن را برکنار کرده و دولت جدیدی را برای تحقق خواسته­‌های مردم تشکیل می­‌دهد».

فراکسیون­‌های سیاسی پارلمان عراق به دلیل اختلاف‌نظر بر سر کابینه وزارتی عادل عبدالمهدی با یکدیگر نزاع و درگیری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز