خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی‌:‌

نگران حاکمیت «قانون جنگل» در روابط جهانی هستم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۹۳

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این‌که نظم نوین جهانی هنوز کاملا تجسد پیدا نکرده است، گفت که نگران حاکمیت «قانون جنگل» در روابط بین‌المللی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد که ممکن است با به چالش کشیده شدن توافق‌های مهم بین‌المللی، «قانون جنگل» جای حاکمیت قانون را در روابط جهانی بگیرد. 

وی در سخنرانی در دانشگاه هاروارد کندی گفت: «امروز، متاسفانه باید اذعان کنیم که نظم نوین جهانی هنوز کاملا تجسد پیدا نکرده است و بدتر از آن این‌که امروزه این خطر وجود دارد که قانون جنگل جای حاکمیت قانون را بگیرد. آن دسته توافق‌های بین‌المللی که به جنگ سرد پایان داد، امروزه به چالش کشیده شده است.»

موگرینی گفت که به جای ایجاد نظمی نوین در جهان، بهتر است بر این امر تمرکز کرد که «قوانین فعلی ملغی نشوند».

موگرینی همچنین به تنش‌های اخیر در آب‌های آزوف اشاره کرد و ادامه داد: «در همین هفته‌های اخیر همگی از تجاوز روسیه به حاکمیت اوکراین انتقاد کردیم. آمریکا و اروپا تنها با همکاری با یکدیگر می‌توانند با چالش‌هایی روبه‌رو شوند که روسیه در خاک اروپا به‌وجود می‌آورد. رویدادهای اخیر در آب‌های آزوف تا حدودی نتیجه مستقیم تخطی آشکار روسیه از قوانین همزیستی مسالمت‌آمیز در حوزه اروپا است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز