خبرگزاری کار ایران

رأی‌گیری در منطقه اندلس و آغاز سلسله مراتب انتخاباتی در اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۲۸۷

منطقه اندلس امروز- یکشنبه- با برگزاری انتخابات عرصه رقابت سوسیالیست‌ها و مخالفان چپ‌گراست که توان خود را قبل از انتخابات شهرداری‌ها در ماه می آینده محک می‌زنند.

به گزارش ایلنا به نقل از فرنس ۲۴، این رأی‌گیری ممکن است موجب ورود حزب کوچک چپ‌گرای «فاکس» به پارلمان اسپانیا برای نخستین بار از زمان بازگشت دموکراسی در سال ۱۹۷۸ شود.

حزب کارگزاران سوسیالیست اسپانیا از سال ۱۹۸۲ بر پر جمعیت‌ترین منطقه جنوب این کشور با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تسلط دارد. نتایج نظر سنجی‌ها از احتمال پیروزی سوسیالیست‌ها اما این بار بدون اکثریت مطلق و با ریزش آراء حکایت می‌کند.

اما کاهش چشمگیر تعداد نمایندگان سوسیالیست در پارلمان که در حال حاضر ۴۷ نفر هستند، هشدار خطرناکی به «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا است. این در حالی است که سانچز خود را از رقابت با «سوزان دیاز» شهردار دور نگه داشته است.

«جان پاتیس هر گندیگی» کارشناس سیاسی دانشگاه «پاپلو دی الافدی» در «اشپیلیه» گفت: «ما در آستانه دور جدیدی از انتخابات هستیم و تحمل هر شکستی از سوی حزب سوسیالیست بسیار سخت خواهد بود».

اما گرو بزرگ‌تر در دست چپ‌گراهاست که حزب لیبرال شهروندی «سئودادانوس» به دنبال غلبه بر محافظه کاران حزب ملی است. 

حزب «سئودادانوس» روز دوشنبه دو نفر از مهم‌ترین چهره‌های خود، «آلبر ریبرا» رئیس حزب و «آینز اریماداس»  که در انتخابات دسامبر ۲۰۱۷ در کاتالونیا پیروز شد اما اصالت اندلسی وی آرای بیشتری را از حزب ملی خواهد گرفت، به عنوان نامزد معرفی کرد.

«پاپلو کاسادو» ۳۷ ساله رهبر حزب ملی که از زمان برکناری «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر سابق اسپانیا رهبری این حزب را به عهده گرفته، در تلاش برای صعود حزب خود در بسیاری از جشن‌های انتخاباتی شرکت کرده است.

هرگیندگی گفت که کاسادو با این وجود موفق به کاهش افول حزبش در نظر سنجی‌ها نشده و این انتخابات ریسک بزرگی برای او خواهد بود. این کارشناس سیاسی تصریح کرد:‌ «مبارزات انتخاباتی حزب ملی در اندلس همیشه پیچیده بوده است. وی افزود: «احتمالا کاسادو تمام تلاشش را به کار گیرد». 

یکی از چالش‌های پیش روی حزب ملی، این است که حزب فاکس به عنوان تنها حزب چپ گرا در کشور آرای زیادی را به خود اختصاص دهد. 

حزب چپ‌گرای فاکس در مبارزات انتخاباتی خود بر مبارزه با مهاجرت غیر قانونی و ممنوعیت احزاب استقلال‌گرای کاتالونی تمرکز کرده است. این حزب به دنبال لغو حکومت‌های خودمختار مناطق تحت عنوان افزایش بودجه و دفاع از وحدت اسپانیا است.

کارشناسان معتقد هستند که این حزب احتمالا به پنج کرسی پارلمان دست یابد هر چند که در حاشیه باقی خواهد ماند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز