خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع ترکیه:

احتمالا برخی اجزای جسد خاشقجی به عربستان منتقل شده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۸۹۴

وزیر دفاع ترکیه از احتمال انتقال برخی از اجزای جسد روزنامه‌نگار مقتول سعودی به خارج از ترکیه و به طور خاص به عربستان سعودی از طریق بسته‌های دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «خلوصی‌ آکار» وزیر دفاع ترکیه توضیح نداد که عمل انتقال اعضا توسط تیم ترور و مسئول قتل و تکه تکه کردن جسد «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی انجام شده است یا توسط گروه بعدی که مسؤول پنهان‌سازی و محو آثار و نشانه‌های جنایت ترور بوده‌اند. 

این برای نخستین بار است که یک مقام برجسته و بلند پایه ترکیه در سطح وزیر دفاع به صورت آشکار و علنی از احتمال انتقال اجزای جسد خاشقجی به عربستان سعودی سخن می‌گوید، ‌هر چند که این موضوع بارها توسط بسیاری از رسانه‌ها و در سناریوهای پیش‌بینی سرنوشت جسد مفقود مطرح شد. 

آکار که در جلسه امنیتی کنفرانس هلیفکس کانادا سخنرانی کرد،‌ گفت: «جنایت ترور خاشقجی کاملا مدیریت شده و از پیش طراحی شده بود و فقط می‌توانست به دستور یک مقام عالی‌رتبه انجام شود».

وی افزود که کشورش به صورت رسمی از ریاض خواست تا تیم ترور خاشقجی را تحویل آنکارا دهد اما مقام‌های سعودی از این امر امتناع کردند. 

منابعی در دفتر دادستان کل ترکیه اعلام کرده بودند که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که جسد خاشقجی در اسید کاملا حل شده است و به همین دلیل دادستان روند جست‌وجوی جسد را متوقف کرد. 

این منابع گفته‌اند که تمام تحقیق و تفحص‌های مقام‌های ترکیه از جسد خاشقجی پس از اقناع محققان این کشور به اینکه جسد مقتول در اسید به صورت کامل شده است،‌ بی ارزش شد.  

منابع مذکور گزارش دادند که «احمد الجنوبی» کارشناس شیمی و «خالد زهرانی» کارشناس سم‌شناسی که در تیم تحقیقاتی مشترک سعودی- ترکی برای کشف سرنوشت جسد خاشقجی حضور داشتند،‌ تمام قراین و شواهد صحنه را طی هفت روز از بین بردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز