خبرگزاری کار ایران

در ادامه کارشکنی‌های آمریکا صورت گرفت؛

قطع دسترسی بانک مرکزی و چند موسسه مالی ایرانی به سوئیفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۷۱

وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی(سوئیفت) دسترسی موسسه‌های ایرانی که در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند را قطع کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز-دوشنبه- مدعی شد سوئیفت دسترسی موسسه‌های مالی ایرانی که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفتند را مسدود کرده است.

وی افزود که در این میان، دسترسی بانک مرکزی ایران نیز به سوئیفت مسدود شده است.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا مدعی شد نگرانی بابت تلاش اروپا برای ارائه ساز و کار ویژه مالی(اس‌پی‌وی) با هدف کمک به دور زدن تحریم‌های واشنگتن، نداشته و امیدوار است اروپا و آمریکا بتوانند با یکدیگر در این رابطه همکاری کنند.

جامعه جهانی ارتباطات بانکی، موسوم به «سوئیفت» روز دوشنبه همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد: دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سامانه پیام‌رسان بانکی تعلیق شده است.

سوییفت یک شبکه مالی است که جابه‌جایی پول در مقادیر بالا بین کشورهای عضو در سراسر جهان را تسهیل می‌کند. این سازمان در بلژیک قرار دارد اما در میان هیات مدیره این شرکت مدیران عامل بانک‌های آمریکایی هم حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز