خبرگزاری کار ایران

انتقاد از لغو مراسم یادبود قربانیان جنگ جهانی اول؛‌

باران، چتر و دیگر دردسرهای ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۷۰

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی لغو مراسم یادبود سربازان آمریکایی کشته شده در فرانسه مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -شنبه- پس از آن‌که مراسمی برای ادای احترام به قربانیان جنگ جهانی اول در شمال فرانسه را لغو کرد، مورد انتقادهای بسیار قرار گرفت. کاخ سفید دلیل لغو این مراسم را بدی وضعیت آب‌وهوایی عنوان کرده است. 

رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش بنا بود به آرامگاه یادبود در «بلیائو» در شمال فرانسه، در ۵۰ مایلی محل اقامت‌شان در پاریس بروند و به دو هزار سربازی که در این مکان دفن شده‌اند، ادای احترام کنند. 

اما کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که این برنامه «در پی مشکلات برنامه‌ریزی برآمده از بدی آب‌وهوا» لغو شده است. 

منتقدان ترامپ بلافاصله از این تصمیم رئیس‌جمهوری انتقاد کردند.   

«دیوید فروم» تنظیم‌کننده پیشین سخنرانی‌های «جورج بوش» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، در حساب توئیتری خود نوشت: «از مرکز پاریس تا این این بنای یادبود کمتر از ۶۰ مایل فاصله است. اگر هوا آن‌چنان بارانی بود که رفتن با بالگرد ممکن نبود،‌ می‌شد به‌راحتی با خودرو به آنجا رفت. جالب است که رئیس‌جمهوری آمریکا به فرانسه رفته تا در این مراسم بزرگ شرکت کند، اما در عوض ترجیح می‌دهد در هتلش بنشیند و تلویزیون ببیند تا این‌که به سربازان آمریکایی که ۱۰۰ سال پیش جان‌شان را برای این کشور فدا کردند ادای احترام کند».

«بن رودز» مشاور سیاسی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، نیز از کاخ سفید به این خاطر که احتمال بدی هوا را در برنامه‌ریزی خود نگنجانده بود، انتقاد کرد. 

وی در پیامی توئیتری نوشت: «من در طول هشت سال سفرهای اوباما با او همکاری کردم. همیشه گزینه بارندگی مطرح است،‌ همیشه!»

یکی دیگر از کارکنان کاخ سفید نیز عکسی از باراک اوباما را منتشر کرد که در آن در زیر باران، در حالی که چتری در دست دارد، در مراسم یادبود سربازان آمریکایی، شرکت کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز