خبرگزاری کار ایران

جنگ خاموش بر سر معاونت اول رئیس‌جمهوری عراق/ خیز جبهه ترکمان برای قدرت

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۸۵

روزنامه «الشرق الاوسط» امروز -یکشنبه- از جنگ خاموش بر سر معاونان رئیس‌جمهوری عراق خبر داده و بر وجود اختلافاتی داخل جبهه ترکمان در این زمینه تأکید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به جدیدترین تحرکات بر سر معاونت اول رئیس‌جمهوری عراق نوشت: «معرکه جدیدی بر سر معاونان رئیس‌جمهوری وجود دارد که در لایه­‌ای از سکوت قرار گرفته است».

در این گزارش تبیین شده است: «کمیسیون شیعه هیچ اختلافی در انتخاب مجدد نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون برای تصدی پست معاونت رئیس‌جمهوری ندارند».

اما به گفته یکی از اعضای تشکل سنی اختلافات شدیدی بر سر تصدی پست معاون اول رئیس‌جمهوری در این تشکل وجود دارد. این در حالی است که معاون دوم و سوم رئیس‌جمهوری انتخاب شده­‌اند.

«حسن توران» معاون جبهه ترکمان در مصاحبه با این روزنامه گفت: «این جبهه در حال حاضر  بر این اساس که سومین قومیت پس از عرب و کرد در عراق است،‌ برای تصدی پست معاونت اول رئیس‌جمهور به عنوان حقی برای خود تلاش می­‌کند».

وی تأکید کرد: «برهم صالح رئیس‌جمهوری عراق و رهبران سیاسی این کشور این مساله را تایید می‌‌کنند به ویژه اینکه جبهه ترکمان هیچ وزارتخانه‌­ای را در دولت فعلی در اختیار نگرفته و این موضوع در هیچ حالتی درست نیست».

یک منبع آگاه اعلام کرد: «برخی رهبران شیعی عراق خواهان واگذاری پست معاونت اول رئیس‌جمهور به یک ترکمان شیعه هستند و این خود به مفهوم نزاع خاموش بین ترکمان­‌های سنی و شیعه است».    

پارلمان عراق در دوم اکتبر گذشته «برهم صالح» نامزد اتحاد میهنی کردستان را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور انتخاب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز