خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

بن‌سلمان در قتل خاشقجی دست داشته است/ سخنرانی اردوغان، خشن و ظالمانه بود

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۳۷

رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که در حال حاضر ولیعهد سعودی کارگردان اصلی و در رأس امور عربستان است و اگر کسی در قتل روزنامه‌نگار سعودی دست داشته باشد، وی است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت که من در این زمینه قانع شده­‌ام که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی هیچ اطلاع قبلی از عملیات قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی نداشته است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی صحبت کرده و چندین بار از او پرسیده که آیا از هر نوع برنامه از پیش تعیین‌شده برای قتل این روزنامه‌نگار اطلاع قبلی داشته که پاسخ او همیشه منفی بوده است.

ترامپ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عملکرد مقام­‌های سعودی را در تکذیب هر نوع اطلاع قبلی از عملیات قتل خاشقجی تأیید می­‌کند، ابتدا چند ثانیه مکث کرد و سپس گفت: «من واقعا می‌‌خواهم آنها را تأیید کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا روش ریاض در برخورد با موضوع قتل خاشقجی را بدترین لاپوشانی تاریخ توصیف کرد و گفت: «توطئه قتل خاشقجی از همان ابتدا بد بوده و لاپوشانی این توطئه نیز بدتر از آن؛ طراح اصلی این توطئه اکنون در باتلاق بزرگی  گرفتار شده است».

ترامپ روز گذشته نیز در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید تأکید کرد که در صورت مشورت کنگره با او، عواقب قتل خاشقجی بر عربستان سعودی را برای آنها تشریح خواهد کرد.

وی در ادامه گفت که سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در در پارلمان این کشور و در جمع اعضای حزبش علیه عربستان سعودی کاملا خشن و ظالمانه بود.

ترامپ افزود که او ارزیابی اردوغان از این موضوع را قبل از روشن شدن تمام حقایق قتل خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول نخواهد پذیرفت.

رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که او با فرستادن «جینا هسپل» رئیس سیا به ترکیه منتظر گزارش خوبی در این زمینه در آینده‌­ای نزدیک است.

ترامپ عربستان را به اعمال مجازات سنگین تهدید و جمله همیشگی خود را تکرار کرد که: «ما از کشور ثروتمندی چون عربستان حمایت می­‌کنیم و آن هم باید بهای آن را بپردازد».

شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا نیز به نقل از ترامپ گزارش داد که او مقام­‌های سعودی را ملامت و سرزنش می­‌کند چرا که باعث شدند جلوه بدی از او نشان داده شود.

ترامپ در اظهارات جداگانه‌­ای نیز گفت: «سعودی‌­ها در موضوع خاشقجی خوب عمل نکرده و برخوردشان با این موضوع با شکست مواجه شد».  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز