خبرگزاری کار ایران

تسلیت پادشاه و ولیعهد سعودی به خانواده خاشقجی

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۳۹۲

پادشاه سعودی و ولیعهدش طی تماس تلفنی با پسر روزنامه‌نگار مقتول این کشور به وی تسلیت گفته و با او و خانواده‌اش ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی با خانواده و بازماندگان «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار فقید سعودی ابراز همدردی کرد.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، شاه سعودی در تماس تلفنی با «صلاح خاشقجی» پسر جمال خاشقجی با وی ابراز همدردی کرد و او نیز به نوبه خود از این ابراز همدردی پادشاه تشکر و قدردانی کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز در تماس تلفنی با صلاح خاشقجی ابراز همدردی کرده و به بازماندگان این روزنامه‌نگار فقید تسلیت گفته است.

«سعود بن عبدالله المعجب» دادستان سعودی صبح روز شنبه اعلام کرد که نتایج تحقیقات اولیه در پرونده جمال خاشقجی نشان می‌دهد که او بر اثر مشاجره و درگیری با افراد حاضر در کنسولگری استانبول به قتل رسیده و در همین راستا ۱۸ سعودی بازداشت شده‌اند، اما وی تا کنون هیچ توضیحی در مورد جزئیات مکان جسد خاشقجی ارائه نداده است. 

پادشاه سعودی نیز تعدادی از مسئولان دستگاه اطلاعاتی و در رأس آنها «احمد العسیری» معاون رئیس دستگاه اطلاعات کل و «سعود بن عبدالله القحطانی» مشاور  دربار پادشاهی را برکنار و دستور تشکیل کمیته بازبینی در ساختار دستگاه اطلاعات کل به ریاست ولیعهد را صادر کرد. 

مقام‌های ترکیه و سعودی ابتدا اخبار متناقضی را در مورد مکان حضور خاشقجی ارائه می‌دادند به گونه‌ای که آنکارا بر حضور او در کنسولگری اصرار داشت و طرف سعودی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کرد.  

 برخی از کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلیس،‌ آلمان،‌ هلند و دانمارک نسبت به روایت عربستان سعودی در پرونده روزنامه‌نگار منتقد سعودی ابراز تردید کرده‌اند اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آن را معتبر توصیف کرده و در عین حال عدم رضایت خود را از نحوه برخورد این کشور با موضوع خاشقجی اعلام کرده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز